«اقیانوس پشت پنجره» به جشنواره بین‌المللی فیلم زلین می‌رود

فیلم بلند سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به بخش چشم‌انداز شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین در کشور چک راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌المل کانون، «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌زاده و تهیه‌کنندگی سیدجلال چاوشیان، از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نخستین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین تجربه می‌کند.
این فیلم سینمایی قرار است ساعت ۱۳:۳۰ روز ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ (۱۰ سپتامبر ۲۰۲۰) در سالن شماره ۳ سینما گلدن‌ اپل جشنواره زلین که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم ویژه کودکان و نوجوانان در جهان است به نمایش در آید.
«اقیانوس پشت پنجره» پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان، جایزه اصلی یونیسف و  دیپلم افتخار بهترین بازیگر را در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از آن خود کرده است. 
جشنواره زلین که عضو فعال انجمن فیلم کودکان اروپا محسوب می‌شود، یک رویداد بین‌المللی قابل‌ توجه است که سینماگران حوزه کودک و نوجوان را هر ساله از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال گذشته نیز در بخش‌های مسابقه فیلم‌های سینمایی و کوتاه انیمیشن پنجاه‌ونهمین جشنواره فیلم زلین ۲۰۱۹ حضور فعال داشت. 
در آن جشنواره فیلم‌ «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس در بخش مسابقه و «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی در بخش چشم‌انداز فیلم‌های سینمایی و سه فیلم کوتاه انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین، «شب ترسناک لومو» به کارگردانی ساره شفیعی‌پور و «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی در بخش مسابقه فیلم‌های کودکان پنجاه‌ونهمین دوره به نمایش در آمد.
شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین از ۱۴ تا ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ (۴ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۰) در شهرهای پراگ و زلین کشور جمهوری چک برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =