مطالعه لازمه‌ی خوب دیدن و نگاه خلاق در عکاسی است

در چهاردهمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون خراسان جنوبی بر نقش مطالعه در خوب دیدن و نگاه خلاق هنرمند عکاس تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، چهاردهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان استان روز یکشنبه ۲ شهریورماه ۱۳۹۹ با حضور سهراب خواجه نژاد کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری استان خراسان رضوی با موضوع خوب دیدن و نگاه خلاق در عکاسی به صورت مجازی برگزار شد.

خواجه نژاد در جمع اعضای انجمن عکاسان نوجوان استان لازمه عکاسی خلاق را مطالعه دانست و گفت: وقتی در خصوص خلاقیت در عکاسی صحبت می کنیم باید بدانیم که خلاقیت بر اساس ندانسته‌های ما به وجود نمی‌آید و مهم است که به منظور افزایش سطح خلاقیت خود در حوزه های مختلف مطالعه داشته باشیم.

وی سرآغاز همه هنر ها را ادبیات دانست و افزود: کسانی در هنر موفق هستند که مطالعه دارند بر همین اساس یک قدم از قدم‌هایی که می تواند به خوب دیدن ما در هنر عکاسی نیز  کمک کند مطالعه است.

 وی از اعضا خواست در محیط اطراف خود به دنبال شخصیت‌ها و محیط‌های مشابه آنچه در کتاب آمده باشند و از آن به عنوان سوژه هدف عکاسی خود استفاده کنند.

کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری استان خراسان رضوی مطالعه را بخش مهمی از شناخت پیرامون دانست و افزود: مطالعه در خصوص سرزمین مادری و محیط پیرامون، خوانش و تفکر در آثار شاعران و نویسندگان می‌تواند در شناخت بهتر و خوب دیدن در عکاسی تاثیر گذار باشد.

خواجه‌نژاد افزود :عکاس باید جستجو گر واقعی باشد و تاکید کرد: دانش زیاد باعث خلاقیت و در ادامه جستجوی عمیق می شود پس لازم است به منظور افزایش دانش خود  برنامه مطالعاتی منظم داشته باشیم.

در بخش پایانی این نشست که برای دومین بار با موضوع خوب دیدن و نگاه خلاق و با حضور سهراب خواجه‌نژاد برگزار شد از اعضا خواسته شد با تهیه ویدیوهایی از اطراف خود خوب دیدن در عکاسی را تمرین کنند که در ادامه ویدیوهای ارسالی اعضای نوجوان انجمن توسط وی تحلیل و بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =