فعالیت انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان کانون در ماه محرم

هم‌زمان با دهه اول ماه محرم «هر روز یک شعر» و «هر روز یک کتاب» عاشورایی در صفحه‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مخاطبان معرفی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در دهه اول محرم «هر روز یک شعر» عاشورایی از شاعران نام‌آشنای معاصر و «هر روز یک کتاب» با موضوع عاشورا و امام حسین(ع) از نویسندگان سرشناس با هدف آشنایی با آثار فاخر و ارزشمند آیینی و تشویق نوجوانان به مطالعه، در صفحه‌های اینستاگرام انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان کانون منتشر می‌شود.

بر همین اساس، تاکنون مثنوی از علی معلم‌دامغانی، غزلی از محمدعلی مجاهدی (پروانه)، غزلی از قادر طهماسبی (فرید)، رباعیاتی از مرحوم سیدحسن حسینی و مثنوی از مرحوم قیصر امین‌پور در صفحه انجمن شاعران نوجوان کانون منتشر شده و روزهای آینده نیز آثاری از احمد عزیزی، علیرضا قزوه، حسین منزوی، سیدعلی موسوی‌گرمارودی و مرتضی امیری‌اسفندقه منتشر خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تشنه لبان» به نویسندگی حمید گروگان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «پدر، عشق و پسر» نوشته سیدمهدی شجاعی از انتشارات نیستان، «فراموشان» به قلم داوود غفارزادگان از انتشارات قدیانی، «قاصدک کربلا» نوشته محبوبه زارع از انتشارات بوستان کتاب قم و «راز سر به مهر» به قلم حسین حداد معرفی شد و تا پایان دهه اول محرم نیز کتاب‌های نویسندگان دیگری همچون مژگان شیخی، فریبا کلهر، مریم صباغ‌زاده، لیلا قربانی و مهدی قزلی در صفحه انجمن نویسندگان نوجوان کانون منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار به صفحه‌های اینستاگرام انجمن شاعران و انجمن نویسندگان نوجوان کانون به نشانی anjoman_e_nevisandeganenojavan و anjoman_e_shaeranenojavan مراجعه کنند.

عباس جهانگیریان دبیر انجمن نویسندگان نوجوان و محمدسعید میرزایی دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

یادآوری می‌شود در حال حاضر بیش از ۱۱۰ انجمن شعر و داستان با ۲هزار و ۵۰۰ عضو فعال نوجوان و ارشد، در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =