کارمندان کانون پرورش فکری به تماشای فیلم در "جستجوی خوشبختی" نشستند

فیلم "در جستجوی خوشبختی" به کارگردانی گابریل موچینو از برجسته ترین آثار سینمایی با جان مایه انگیزشی و موفقیت در سالن آفرینش بندرعباس به نمایش درآمد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با حضور پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان، کارشناسان، پرسنل اداری و مربیان مراکز فرهنگی هنری بندرعباس فیلم "در جستجوی خوشبختی" به کارگردانی گابریل موچینو به نمایش درآمد.

به گفته طاهره مسافری تختی رابط پژوهش استان و مجری این برنامه،   فیلم مذکور با توجه به این که شیوع بیماری کرونا اثرات مخربی بر روحیه ی افراد جامعه گذاشته است؛ در راستای کاهش آسیب های روانی بر کارکنان و مربیان کانون به نمایش درآمد.

وی افزود: این فیلم یکی از برجسته ترین آثار سینمایی در زمینه انگیزشی و موفقیت در برابر نوسانات زندگی، که با آن روبه رو هستیم می باشد.

مسافری تختی گفت: کارگردانی موفق فیلم موجب شده است که مخاطب با فیلم همراه شود؛ به طوری که خود را جای شخصیت اصلی فیلم کریس (ویل اسمیت) تصور می‌کند.

وی گفت: مخاطب با شخصیت اصلی فیلم همراه می شود و با رنج کشیدن، شرمندگی، تلاش و در نهایت خوشبختی او را حس می‌کند یا حداقل درک می‌کند. زیرا که این موقعیت ها در زندگی طبیعی است و ممکن است برای همه‌رخ داده باشد.

رابط پژوهش کانون هرمزگان “تلاش برای رسیدن” که ریشه در تمایلات انسانی دارد جان مایه اصلی این فیلم دانست و افزود:همان گونه که از نام فیلم پیداست موضوع در جستجوی خوشبختی است و در تلاش و تکاپو برای دستیابی به هدف می باشد.

 وی گفت: گویی برای کارگردان فیلم  در جستجو بودن مهم تر از رسیدن به خوشبختی است؛ درجستجوی هدفی به نام خوشبختی و به درستی به تعداد انسان های روی کره زمین تعریف برای خوشبختی وجود دارد.

مسافری تختی گفت: برای کریس_ شخصیت اصلی فیلم_ خوشبختی در آرامش بودن همراه خانواده است، خانواده ای که درگیر مسائل مالی نیست و نه نگران اجاره خانه است، نه جریمه های ماشین و همینطور مسائل دیگر که با پول حل می شود و با آنها در فیلم روبه‌رو می‌شویم.

وی گفت: در جستجوی خوشبختی فیلم مهمی است، زیرا حرف برای گفتن دارد مسئله ای  همچون بیکاری یا عدم پول برای چرخاندن زندگی را پیش می‌کشد و از این نظر فیلمی اجتماعی به حساب می آید.  

این کارشناس کانون اظهار داشت: این فیلم تماشاگر را درگیر می‌کند و حالا رفته رفته حل این مشکل یا مسئله را با او درمیان می‌گذارد، می‌توان گفت مخاطب را به این راه حل دعوت می‌کند و این مشکل دغدغه ای است که خیلی ها با آن سرکار دارند.

مسافری در پایان افزود: با این تفاسیر می توان گفت: در جستجوی خوشبختی یک مشکل همگانی را همراه با راه حلش به تصویر می‌کشد؛ پس فیلم مهمی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =