کد خبر: 299219
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
بازدید 105
برگزاری کارگاه ویژه «المپیاد فیلم‌سازی» در کانون البرز

کارگاه ویژه آموزش «ثبت ایده‌ها» برای شرکت در چهارمین المپیاد فیلم‌سازی در کانون البرز برگزار شد

به گزارش روابط‌عموی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان استان البرز، در یک  همکاری مشترک بین کانون استان و انجمن سینمای جوانان کرج،  کارگاه  آموزشی ویژه‌ی ثبت ایده‌ها برای نوجوانان شرکت کننده در چهارمین المپیاد فیلم‌سازی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در کتابخانه‌ی کودک مرکز مجتمع کانون البرز،  برگزار شد .

امیرمحمدخوارزمی، فیلم‌نامه نویس و کارگردان و عضو انجمن مستندسازان و فیلم نامه نویسان خانه‌ی سینما  در این دوره‌ی آموزشی  در مورد ویژگی‌های یک ایده و طرح خوب برای تبدیل به یک فیلم‌نامه‌ی مناسب و نمونه‌های خوب فیلم‌های سینمای ایران و جهان برای شرکت‌کنندگان صحبت کرده و ضمن بررسی متن‌های نوشته شده توسط نوجوانان در مورد شخصیت‌پردازی، حوادث، نقاط اوج و فرود، واگویه‌ها و موقعیت در طرح‌ و ایده‌های اولیه‌ی فیلم‌سازی برای اعضا سخن گفت.

محمدحسین عابدی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان البرز نیز  نکته‌هایی را در مورد نحوه‌ی ثبت ایده‌ها در پایگاه مربوط به چهارمین المپیاد فیلم‌سازی برای نوجوانان و خانواده‌ها، شرح داد.

گفتنی است چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در دو بخش : ایده (طرح اولیه فیلمنامه است که شخصیت اصلی و کشمکش اصلی آن تعریف شده باشد و دارای آغاز، میانه و پایان باشد) و فیلم‌ کوتاه (فیلم‌هایی با زمان حداکثر ۵ دقیقه که بعد از سال ۱۳۹۷ تولید شده باشند) برگزار خواهد شد و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله می‌توانند در المپیاد فیلمسازی شرکت کنند.

متقاضیان می‌توانند برای نام نویسی به سامانه festival.iycs.ir مراجعه و در بخش «چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان»، فرم نام نویسی را تکمیل کنند.

«چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۳۹۹برگزار خواهد شد و زمان‌بندی ثبت‌نام و ارسال آثار در ۲ بخش ایده و فیلم کوتاه به شرح ذیل خواهد بود:

آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت و ارسال ایده: ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۹

آخرین مهلت ارسال فیلم: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =