هفت اثر کانون به جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌ - مبارک راه یافت

هفت عنوان از نمایش‌نامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش‌های کودک، نوجوان و خردسال هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌- مبارک راه پیدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شش نمایش‌نامه از تولیدات کانون در بخش کودک و نوجوان و یک نمایش‌نامه نیز در بخش خردسال، در مرحله پایانی این جشنواره به رقابت می‌پردازند.
هیأت ‌انتخاب متشکل از شادی پورمهدی، ماندانا کریمی و حسین فدایی‌حسین در بخش نمایش‌های صحنه‌ای «ویژه مخاطب کودک و نوجوان» پس از ارزیابی ۹۷ نمایش‌نامه و طرح متقاضی حضور در این بخش و بررسی طراحی عروسک‌ها و ایده‌های اجرایی، شش اثر از تولیدات کانون را برای مرحله ارزیابی اجرایی معرفی کردند.
بر همین اساس «الاغ خوش‌آواز» به نویسندگی محسن عظیمی‌پویا و کارگردانی هیرش نقشبندی از شهر سنندج و «راز قله‌ی گاف» به نویسندگی و کارگردانی سیدیاسر هاشم‌زاده از شهر بیجار هر دو از استان کردستان، «بنگ‌بنگ» به نویسندگی زهرا علیجانی و کارگردانی سارا سیاح از شهر قزوین، «به دنبال فلک» به نویسندگی و کارگردانی نوشین فرهادی از شهر فارسان استان چهارمحال و بختیاری، «تشتر» به نویسندگی آتسا شاملو و کارگردانی نرگس صفامنش از شهر تهران، «تنهایی دنیا» به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی از شهر کرمانشاه عنوان‌های این شش نمایش است.
هیأت انتخاب همچنین در بخش نمایش‌های «ویژه مخاطب خردسال» نیز پس از ارزیابی ۲۱ اثر متقاضی و در نظر گرفتن تناسب‌های موضوعی و مخاطبان ویژه این بخش، نمایش‌نامه‌ «قصه دو تا لاک‌پشت تنها/ گوسفندی که عصبانی بود» به نویسندگی حامد زارعان برگرفته از کتاب‌هایی به همین نام از ژوزف تئوبال و مصطفی رحماندوست و کارگردانی مریم خاکسارتهرانی از شهر تهران را به مرحله ارزیابی اجرایی معرفی کرده است.

بر اساس این خبر نمایش‌های «راز قله گاف» اثر یاسر هاشم‌زاده، «تنهایی دنیا» به کارگردانی هدایت رحمت‌غلامی به مرحله پایانی بخش صحنه‌ای هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز راه یافته‌اند.
یادآوری می‌شود گروه‌های پذیرفته شده در این مرحله تا ۱۰ آذر سال جاری برای تولید و آماده‌سازی اثر خود فرصت خواهند داشت.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک اسفند سال ۱۳۹۹ در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =