توزیع  ۱۳ هزار جلد کتاب در مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه

به مناسبت هفته دولت و با اجرای طرح «تمیم»، مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان کرمانشاه با ۱۳ هزار جلد کتاب تخصصی حوزه کودک و نوجوان تجهیز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمانشاه، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه از تجهیز مراکز کانون این استان در طرح «تمیم» یا تامین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون پرورش فکری و در هفته دولت خبر داد.

فتاحی، درباره طرح «تمیم» گفت: «تمیم»؛ طرحی است که از سوی مدیرعامل کانون پرورش فکری برای به‌روزرسانی کتاب‌خانه مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور و حمایت از آثار ناشران حوزه کودک و نوجوان شکل گرفته و در آن مراکز کانون به کتاب‌ها و دیگر محصولات دیداری و شنیداری مجهز می‌شوند.  

مدیر کل کانون استان کرمانشاه افزود: کانون با خرید این ‌کتاب‌ها از ۲۵ ناشر فعال ‌حوزه‌ کودک و نوجوان تلاش کرد تا کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون در تابستان امسال بتوانند علاوه بر کتاب‌های کانونی، آثار جدید دیگر ناشران کتاب را نیز مطالعه کنند.

او اظهار داشت: در همین راستا ۱۳ هزار جلد کتاب از ناشران مطرح حوزه‌ کودک و نوجوان و بازی و سرگرمی در قالب طرح «تمیم» به قفسه کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر استان کرمانشاه راه یافته است.

فتاحی گفت: از مجموع این ۱۳ هزار جلد کتاب،  ۶۰ جلد کتاب صوتی (کتاب آوا)، ۲۴ جلد نشریه رشد روشن‌ و ۵۰ عنوان کتاب بریل، ویژه افراد ناشنوا، نابینا و کم‌توان در نظر گرفته و در مراکز فرهنگی‌هنری استان نیز توزیع شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، هدف از اجرای این طرح را؛ تجهیز مراکز کانون به تازه‌ترین آثار حوزه‌ نشر کتاب کودک و نوجوان و همچنین، حمایت از ناشرانی که نسبت به نشر آثار مناسب و فاخر برای مخاطبان کودک و نوجوان اقدام می‌کنند، عنوان کرد.

گفتنی است؛ اجرای طرح «تمیم» (تامین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون پرورش فکری) از بهار ۱۳۹۹ در کانون پروش فکری آغاز و کتاب‌های برگزیده جایزه‌ «کتاب ماه و سال کودک و نوجوان» کانون، خریداری و به کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور ارسال شده ‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =