غنی‌سازی کتاب‌خانه‌های کانون گیلان باکتاب و محصولات فرهنگی

با ارسال بیش‌از ۱۳هزارجلد کتاب و محصولات فرهنگی به مراکز پرورش فکری کانون استان گیلان، حرکت تازه‌ای در مسیر غنی‌سازی کتاب‌خانه‌ها و پاسخ‌گویی هرچه بهتر به خواسته‌ی آینده‌سازان آغازشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان‌گیلان، این حرکت هدف‌مند، به‌منظور غنی‌سازی مراکز فرهنگی هنری و در قالب اجرای طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون) انجام‌گرفت و طی آن برای اولین بار پس از یک دهه، کتاب‌های برگزیده ناشران فعال در حوزه کودک و نوجوان به‌کتاب‌خانه‌های کانون ارسال‌شد.

طی اجرای این طرح که به‌صورت فصلی ادامه خواهدیافت، مجموعه‌ای شامل کتاب‌های حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان و برگزیده کتاب‌های ناشران مختلف از سوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به عنوان منابع مطالعاتی مناسب انتخاب و اختیار مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون ‌قرارمی‌گیرد.

نخستین گام در مسیر تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان، هم‌زمان با هفته دولت برداشته‌شد و طی آن۱۵۹ عنوان کتاب و نشریه‌های ارسالی کانون کشور و ۲۱ عنوان کتاب خریداری‌شده کانون گیلان، جمعاً به تعداد ۱۳ هزار ۵۰۰ جلد، در کتاب‌خانه‌های این مجموعه جای‌گرفت.

این درحالی است که ۴۹ عنوان این کتاب‌ها به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه‌اختصاص‌داشت و به کتاب‌های بریل دو مرکز فراگیر کانون پرورش فکری شهرستان‌های رشت و رودسر افزوده‌شد.

اجرای نخستین مرحله طرح تمیم در کانون گیلان، رهاورد دیگری نیز برای کودکان و نوجوانان عضو این مجموعه‌به‌دنبال‌داشت و با ارسال ۲۰عنوان سی‌دی آوای کانون به مراکز فرهنگی هنری فراگیر و  ۳۵ سرگرمی سازنده به مراکز ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری استان گیلان همراه‌شد.

یادآورمی‌شود، طرح جدید «تمیم» به منظور حمایت از تولید کتاب حوزه کودک و نوجوان و پاسخ به نیاز مخاطبان کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری از بهار سال ۹۹ آغاز شده‌است.

               

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =