معرفی کتاب‌های کانون توسط « نامک کتابچی »

« مسعود مهدی» از معرفی کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوعات  طبیعت و محیط زیست در بخش «کتابچی» ویژه برنامه تلویزیونی «بومرنگ» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان البرز ویژه برنامه کودک استان با عنوان«بومرنگ»  مدتی است به همت واحد تولید سیمای البرز و با همکاری  ویژه‌ی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان پس از  توافقات صورت گرفته بین مدیران کل کانون و صدا و سیمای استان، در حال ضبط است.

این برنامه دارای بخش‌های متنوعی از جمله بخش نمایشی، کاردستی و ... است که برنامه کلی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون کرج ضبط شده و بخش اتاق ابتکار  و کاردستی با دور ریختنی‌ها در مرکز هشتگرد کانون، ضبط می‌شود.

مسعود مهدی کارگردان این مجموعه تلویزیونی از افزوده شدن بخش « نامک کتابچی»  به این برنامه خبر داد و افزود:

با توجه به موضوع  برنامه که محیط‌زیست و پاس‌داشت طبیعت است، سعی کرده‌ایم با استفاده از نظرات همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، کتاب‌هایی از انتشارات کانون با این موضوعات  و همچنین با موضوع نظم و انضباط را جمع آوری کرده و در هر قسمت، «آیناز شعبانی»، گوینده‌ی کودک این برنامه که به عنوان «نامک کتابچی»، ایفای نقش می‌کند، بخشی از  یکی از این کتاب‌ها را که در خصوص آب، زمین، خاک، گل‌ها، پرندگان و... است،  برای بچه‌ها خوانده و با بیان خلاصه‌ و شناسنامه‌ی  کتاب،  آن را  معرفی می‌کند.

مهدی ادامه داد از آن‌جایی که باید ویژگی‌های بصری این بخش نیز جذاب بوده و کشش لازم را برای مخاطب ایجاد کند سعی کرده‌ایم هر نوبت با همراهی کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، موقعیت مکانی  برنامه را تغییر داده و در محیطی متناسب با موضوع کتاب فیلم‌برداری را انجام دهیم که تا کنون در خصوص ۳۰ کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این مهم انجام شده است؛  مثلا اگر موضع کتاب در خصوص «پرندگان» بوده، برنامه در «باغ پرندگان» ضبط شده و برای ضبط برنامه با موضوع «گل‌ها» از موقعیت«باغ‌گل‌های کرج»، استفاده کرده‌ایم، هم‌چنین ضبط برنامه معرفی کتاب با موضوع «حیوانات» در«باغ‌ وحش» انجام شده است و برای برخی  معرفی‌ها از ظرفیت‌های موجود در شهرهای  کرج و تهران( مجسمه‌های موجود در شهرو ...)  استفاده کرده‌ایم.

مهدی در پایان از ساخت نماهنگ ویژه‌ی این برنامه  با موضوع معرفی «کتابخانه‌ی سیار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داده و افزود قبل از آغاز آیتم معرفی کتاب، نماهنگی  ویژه‌ی معرفی کتابخانه‌ی سیار کانون، پخش می‌شود.

 گفتنی‌ست پخش  ویژه برنامه «بومرنگ» به کارگردانی «مسعود مهدی» از اواسط تیر  روزهای زوج ساعت ۱۸ عصر  از سیمای البرز آغاز شده  و باز پخش آن روزهای فرد ساعت ۳۰/۱۳ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =