برگزاری چهارمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون هرمزگان

با هدف آشنایی بیشتر اعضا با هنر نمایش عروسکی و صحنه ایی، چهارمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی استان، با موضوع بررسی طرح ها و نمایش نامه خوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ چهارمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی استان با موضوع بررسی طرح ها و نمایش نامه خوانی در تاریخ برگزار شد.

 به گفته عفت  تفضلی رابط انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در این نشست با حضور علیرضا آقایی نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی؛ طرح های اولیه نمایشنامه‌های اعضا بررسی شد.

 وی افزود: پس از بررسی طرح‌ها در مورد نمایش نامه خوانی و اصولی را باید در آن رعایت کنند؛ بحث و تبادل نظر شد.

نماینده انجمن هنرهای نمایشی گفت: در نشست جلسه چهارم طرح های اعضا بررسی شد و نکاتی نیز آموزش داده شد. قرار است اعضا گروه‌بندی شوند و نمایش نامه خوانی را آغاز کنند.

وی افزود: در مرحله بعد نمایش نامه خوانی ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و کارگاه رادیو تئاتر در آموزش های بعدی مد نظر است.  

در این نشست مجازی علیرضا آقایی نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی پس از بررسی طرح نویسی ها گفت:  نمایش نامه‌خوانی هنری قدیمی است و نمایش نامه‌خوانی به چند دلیل به وجود آمده است.

وی افزود: عرضه نمایش ها به شرکت های نمایشی جهت حفظ نمایشنامه های قویی، معرفی نمایش نامه های مکتوب به مردم و ایجاد امکان ویرایش نمایش نامه های تازه نوشته شده از جمله دلایل رونق نمایش نامه خوانی است.

در ادامه این نشست جهت آشنایی بیشتر اعضا، فیلمی کوتاه از نمایش نامه خوانی به نمایش در آمد.

شایان ذکر است انجمن نمایش هرمزگان از  سال ۹۸ شروع به کار کرده است  و سه جلسه انجمن در سال ۹۸ به صورت حضوری برگزار شد.   اما با شیوع بیماری کرونا این آموزش ها به صورت مجازی ادامه پیدا کرد و تاکنون  چهار جلسه به صورت غیرحضوری با دعوت از اساتیدی کشوری  در دو بخش پسران و دختران به صورت جداگانه برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =