نوای «یا حسین» در حیاط مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

به مناسبت ایام عزاداری سید و سرور سالار شهیدان، اباعبدلله الحسین(ع) مراسم عزاداری با حضور احمدحسین فلاحی نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد.

‏به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به همت پایگاه مقاومت سیدالشهدای کانون استان، صبح امروز مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) با حضور دکتر احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین، مدیرکل و همکاران کانون در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ همدان برگزار شد.
 ‏درابتدای این مراسم حجت‌الاسلام فلاحی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری آقا امام حسین (علیه السلام) رویکرد پیام عاشورا را از دو جنبه عاطفی و حماسی بیان کرد و گفت: در عزاداری‌های خود نباید صرفاً به جنبه عاطفی عزاداری پرداخت و از جنبه حماسی غفلت کرد بلکه باید به هردو جنبه توجه داشت.
وی هدف از عزاداری این ایام را شناساندن و تفهیم پیام عاشورا که همانا نپذیرفتن ذلت از طرف دشمنان است، بیان کرد و گفت: عزاداری‌های ما باید زمینه‌ساز مهدویت و ظهور منجی شود.
درادامه حاضران در رثای سید الشهدا (ع) و فرزند ۶ ماهه ایشان به عزاداری پرداختند.
پس از مراسم دکتر فلاحی از کتابخانه مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بازدید کرد.
 در خلال این بازدید بهناز ضرابی‌زاده ضمن تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دو هدف کانون که همانا توسعه و ترویج کتابخوانی و پرورش تربیت اسلامی است اشاره کرد و گفت: در  هر شرایطی همکاران ما صادقانه و متعهدانه عمل می‌کنند.
 ‏ ضرابی‌زاده در ادامه دغدغه خود نسبت به تبدیل وضعیت همکاران را بیان کرد و از فلاحی خواست که کانون را در این راستا یاری کند.
 ‏ بعد از توضیحات مدیرکل کانون، حجت‌الاسلام فلاحی از عضویت خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت: در این کمیسیون کمیته‌ای به نام کمیته «فرزند و تربیت» وجود دارد که کانون با توجه به فعالیت‌ها و رسالت خود می‌تواند با پیشنهادهای خوب و راهگشا این کمیسیون را یاری کند.
 ‏ گفتنی است در پایان مدیر کل کانون جلسه صمیمانه‌ای را نیز با مسئولان مراکز تشکیل داد و ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد،  به زودی جلسه‌ای با کلیه همکاران مراکز جهت برنامه‌ریزی ۶ ماهه دوم کانون خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =