مهرواره ادبی راویان نونهال نینوا

فراخوان مهرواره ادبی راویان نونهال نینوا ویژه کودکان و نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان، ضمن اشاره به اهمیت محرم و تولیدات ادبی در این خصوص گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی، به مناسبت ایام محرم و صفر و با هدف شناساندن واقعه عاشورا و یادآوری پیام آن به کودکان و نوجوانان، همچنین معرفی آداب و رسوم و آئین‌های عاشورایی مهرواره ادبی «راویان نونهال نینوا» را برگزار می‌کند.

سلامی‌راد در ادامه به شرح موضوعات مهرواره پرداخت و گفت: شخصیت‌های واقعه کربلا، آیین‌ها و مراسم عزاداری در هر منطقه، روایتی از حضور من در مراسم محرم و صفر، نذورات و دعاها و نیایش‌های عاشورایی، پیاده‌روی اربعین، با زائرین پیاده، محرم امسال من، موضوعات پیشنهادی این مهرواره است که دختران و پسران گروه سنی ج (9-12) سال می‌توانند با تکیه بر آن به خلق و نگارش اثر بپردازند.

کارشناس ادبی استان، در خصوص قالب‌های مورد نظر این مهرواره بیان داشت: علاقه‌مندان می-توانند آثار خود را در قالب‌های داستان، خاطره و دلنوشته یا قطعه ادبی (هر شرکت کننده حداکثر سه اثر) از طریق پیام‌رسان مجازی دبیرخانه به شماره:  09382640815 ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا 25/شهریور/ 1399 و اعلام نتایج مهرواره 16 مهرماه، مصادف با اربعین حسینی و همزمان با روز جهانی کودک تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =