کد خبر: 299285
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
بازدید 103
گزارش ایسنا از فعالیت های تابستانی کانون ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: در تابستان امسال به شکلی متفاوت از هر سال به صورت مجازی دوازده کارگاه تخصصی در کانون ایلام راه اندازی شده و در کنار شصت گروه مجازی فعالیت کارگاههای معمولی تابستانی نیز به صورت مجازی دنبال می شود.

مهدی جمالی" در وبیناری که با حضور مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی کانون استان ایلام برگزار شد، با تاکید براهمیت کارگاههای تخصصی و دوره ای و همین طور کارگاههای معمولی ویژه تابستان اظهار کرد:  کانون در تابستان توانسته با راه اندازی فعالیت های تابستانی مجازی،حصارمحدودیت های شیوع کرونا و خانه نشینی بچه ها را بشکند و ارتباط با بچه ها را حفظ کند که این مهم مایه خوشحالی و دلگرمی است.
 وی گفت:شیوع کرونا برای مدت چند روز به ارتباطات ما و بچه ها آسیب زد اما این آسیب خیلی زود با راهکار مجازی شدن فعالیت ها ترمیم شد و راهکار کانون واقعا پاسخ داد و خوشبختانه همکاران ما درمعاونت فرهنگی درابتدای کار فعالیت جهادی پیک امید را راه اندازی کردند ومربیان با کمترین امکانات در منزل و در قرنطینه بدون هیچ چشم داشت مادی با این حرکت جهادی کشوری همراه شدند و طولی نکشید که تولید محتوای مربیان با شعار درخانه بمانیم-کرونا را شکست می دهیم وبا فعالیت های آموزشی وسرگرم کننده مانند قصه گویی،معرفی کتاب،کاردستی، سفال،کاربا کاغذ وفعالیت های فرهنگی،ادبی و هنری دیگری که قبلا در کارگاههای حضوری کانون برای بچه ها انجام می گرفت ،درشرایطی که مراکز کانون ازحضور بچه ها محروم مانده بودند توانست دوباره بچه‌ها را به سمت کانون جذب کند.
وی ادامه داد:  کم کم این ارتباط پررنگ تر شد و در اسفند و فروردین در همین حرکت جهادی که مربیان به صورت داوطلب در آن برای بچه ها وقت گذاشتند و فیلم های تصویری کوتاه و فایل های صوتی با محتوای فعالیت های کانون ساختند پس از آن گروههای مجازی و مراکز مجازی نیز به صورت پررنگ فعال شدند به شکلی که در استان ما بیش از شصت گروه مجازی برای بچه های سراسر استان خدمات فرهنگی ادبی و هنری ارائه می دهند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: در همین راستا در تابستان امسال به شکلی متفاوت از هر سال به صورت مجازی دوازده  کارگاه تخصصی در کانون ایلام راه اندازی شده و در کنار شصت گروه مجازی فعالیت  کارگاههای معمولی تابستانی نیز به صورت مجازی دنبال می شود.

جمالی ادامه داد: حضور در کارگاههای تخصصی بسیار مهم است و از آنجا که از مربیان و مدرسین و اساتید معتبری بهره گرفته ایم امیدواریم این کارگاهها به شکلی پررنگ به خانواده ها معرفی شوندو بچه ها بتوانند بنا به نیاز تخصصی خود در این دوره ها شرکت کنند که گواهینامه معتبر پایان دوره نیز به کودکان ونوجوانان عزیز شرکت کننده ارائه خواهد شد.
مدیر کل کانون در پایان ضمن قدر دانی از تلاش معاونت فرهنگی و همکاران کارشناسی و مربیان و پاسخ به پرسش های آنان ابراز امیدواری کرد که تابستان امسال برای کانون استان ایلام بتواند آن قدر پر بار و سرشار از فعالیت های متنوع و تخصصی و عمومی باشد که حضور مجازی چیزی کم از حضور فیزیکی بچه ها نداشته باشد.
"محمدرضا رستم پور" معاون فرهنگی نیزبا تاکید براهمیت کارگاههای تخصصی و فعال کردن تمدید عضو یت ها و عضو گیری های جدید به صورت مجازی، گفت: اگر تاکنون در طی این سال ها بچه ها با حضور خود در مراکز انگیزه بخش و پررنگ کننده ی فعالیت های حضوری ما بوده اند و هر سال نیز بچه ها حضور پررنگی در فعالیت های تابستانی و چهار فصل ما داشته اند اما شرایط امروزمشکلات شیوع کرونا، خانه نشینی بچه ها و وضعیت قرمز استان، سال 99 را برای ما به یک سال متفاوت  تبدیل کرده که برنامه ریزی متفاوت، همت متفاوت،کارگروهی متفاوت و همراهی متفاوت نیز می طلبد.

وی ادامه داد: کانون هم از نظر ساختار شیوه نامه جدید متفاوت و متحول شده و هم از نظر شیوه ارائه خدمات بنابراین هر چه ما بیشتر این شرایط را درک کنیم بهتر می توانیم اهداف کانون را پیش ببریم اگر دیروز بچه ها با فرارسیدن تابستان دسته دسته با شورو شوق به مراکز ثابت و سیار ما دست همراهی  می دادند امروز این ماهیت حضور  تعریفی دیگر دارد و این تعریف دیگر ایجاب می کند تا ما نیز شیوه ارتباط مجازی با بچه ها را جدی تر ببینیم.

وی تصریح کرد:  براساس شرایطی که در آن هستیم یعنی وضعیت قرمز ، ما باید تکیه ی کار مان را روی فعالیت های مجازی متمرکز کنیم  و انتظار می رود تا با همراهی و هم دلی و کار گروهی همه ی کارکنان و مربیان کانون استان بتوانیم تابستان پرباری را با فعالیت های مجازی برای مخاطبین کانون رقم بزنیم و ا خانواده ها ارتباط بیشتری بگیریم و کارگاههای تخصصی دوره ای را به این عزیزان بیشتر معرفی کنیم.
وی تاکید کرد: از آنجا که امسال اولین سال تجربه ی مجازی انجام گرفتن این کارگاههاست، نباید انتظار داشت همین قدم اول به تمام اهدافمان برسیم بلکه با هر مانعی ما نیز همتنان را بیشتر و جدی تر به کار گیریم تا همانند ماههای گذشته ، کرونا نتواند بچه ها را از کانون دور کند.
یدالله جایدری،  معاون ادرای مالی نیز  گزارشی از فصل تازه ی تعمیرات و تجهیزات مراکز کانون استان ارائه داد و در مورد فعالیت های عمرانی، اعتبارات عمرانی،تعمیرات جدیددر مراکز، تجهیزات جدید در مراکز با وجود اعتبارات کم و شیوع کرونا توضیح داد.
 وی گفت : روند تجهیز و تعمیر مراکز کانون در زمینه گاز کشی،تعویض امکانات کتابداری و کتابخوانی،سیستم های گرمایشی و سرمایی در مراکز شماره دو ، شماره سه ، مهران ، دهلران،ایوان ، صالح اباد، چوارو... نیز هم زمان در حال اجراست و به نوبت با همین اعتبارات مالی اندک به تک تک مراکز کانون استان رسیدگی می شود.
بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.قرار است به زودی فعالیت های حضوری این مراکز نیز با رعایت نکات بهداشت و سلامت از سر گرفته شود.

https://www.isna.ir/news/99042518577/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =