انیمیشن «باد دوچرخه‌سوار» به جشنواره فیلم اوکراین راه یافت

پویانمایی «باد دوچرخه‌سوار» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی در بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان دشی‌یتکو (DYTIATKO) اوکراین پذیرفته شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امسال بیش از ۱۵۰۰ فیلم کودک برای داوری به این جشنواره ارسال شده بود که از این میان ۲۳۵ فیلم و برنامه تلویزیونی از کشورهای ایران، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، مالزی، ایتالیا، مکزیک، آلمان، اوکراین، فیلیپین، کانادا، بلژیک، روسیه، هند، ژاپن، اسلواکی، تایوان، جمهوری چک، آرژانتین، دانمارک، ویتنام، نپال، آمریکا، هلند، اروگوئه، یونان، ارمنستان، کرواسی، ترکیه، برزیل، مصر و صربستان به رقابت می‌پردازند.
بر همین اساس، انیمیشن ۶ دقیقه‌ای «باد دوچرخه‌سوار» که از تولیدات سال ۲۰۱۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، روز ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم کودکان اوکراین به نمایش در می‌آید.
این پویانمایی کوتاه، داستان باد جوانی است که صاحب دوچرخه‌ای می‌شود. باد به وسیله دوچرخه سریع‌تر می‌وزد. بدون صرف انرژی زیاد آزادانه به هر طرف می‌رود و از گردش لذت می‌برد. از همه مهم‌تر این‌که او تنها بادی است که چنین وسیله‌ای دارد. این آزادی و قدرت تازه به او این امکان را می‌دهد که دست به هر کاری بزند.
جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان دشی‌یتکو با سازمان‌های سینمایی کودک همچون سیفژ (سازمان جهانی فیلم برای کودکان و نوجوانان) همکاری نزدیک دارد.
بر اساس این خبر، این جشنواره با هدف کشف و حمایت از فیلم‌های کودک و نوجوان و بهبود سطح حرفه‌ای تولیدات تلویزیونی با محوریت قرار دادن کودکان برگزار می‌شود.
یادآوری می‌شود سال گذشته فیلم سینمایی «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس به عنوان نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان DYTIATKO حضور داشت.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان DYTIATKO از ۱۲ تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ (۲ تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۰) در شهر خارکیف اوکراین برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =