کد خبر: 299304
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
سه مرکز کانون در سنندج به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته دولت، مراکز فرهنگی‌هنری شماره چهار و پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یک مرکز کانون زبان ایران با حضور مسوولان استان کردستان در سنندج گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی سهیلا شیخی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ساختمان مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ سنندج و شعبه کانون زبان ایران از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان است که از سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
شیخی افزود: مرکز کانون زبان ایران در سنندج و کتاب‌خانه‌ی شماره چهار کانون این شهر در یک ساختمان با زیربنای ۳‌هزار و ۳۵۰ مترمربع در سه طبقه احداث شده که یک طبقه آن به مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دو طبقه دیگر به کانون زبان ایران اختصاص دارد.
وی اضافه کرد قرار است زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، عربی و روسی در کانون زبان سنندج به زبان‌آموزان آموزش داده شود.
مدیرکل کانون استان کردستان اعتبار ساخت این دو مرکز را بیش از ۱۱میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این ساختمان دارای کتاب‌خانه تخصصی کودک و نوجوان، ۱۶ کلاس آموزشی، لابراتوار، سالن اجتماعات و همایش‌ها، فضایی برای کارگاه‌های علمی با تجهیزات کامل، کارگاه‌های پویانمایی و هنری است.
او هم‌چنین خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در فرجه سنندج نیز افتتاح شد.
شیخی اعتبار ساخت این مرکز را بالغ بر یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از محل بانک جهانی و اعتبارات استانی عنوان کرد و گفت: مرکز شماره ۵ کانون سنندج دارای سالن نمایش و سینما، سالن مطالعه، کلاس‌های آموزشی و بخش‌های مختلف فرهنگی است.
این طرح‌ها با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی و معاونان استاندار در سنندج افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =