بهره مندی کودکان و نوجوانان روستایی شهرستان سیریک از خدمات کانون

از سال ۹۵ تاکنون، کانون پرورش فکری سیریک با حضور در روستاهای محروم به کودکان و نوجوانان روستایی خدمات رسانی می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ کودکان و نوجوانان روستایی سیریک از خدمات کانون بهره می برند.

کلثوم رئیسی مسئول کانون سیریک در این رابطه گفت: فعالیت های مرکز ویژه روستاییان از تابستان ۹۵ با حضور در روستاهای شهرستان با راه اندازی کاروان "آوای رویش" در حال برگزاری است.

به گفته کلثوم رئیسی: این طرح با همراهی اداراتی هم چون ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان،   هلال احمر، بخشداری مرکزی و بمانی به صورت منسجم در حال برگزاری است.

رئیسی گفت: در این طرح که در ابتدا به صورت هفتگی برگزار می شد؛ پنج شنبه های هر هفته مخاطبان روستا _با هماهنگی قبلی با دهیار_ در مکانی که در نظر گرفته شده بود؛ جمع می شدند و هر کدام از دستگاه ها به اجرای برنامه خود می پرداختند.

 مسئول کانون سیریک افزود: مربیان کانون نیز با حضور در جمع کودکان و نوجوانان به اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری می پرداختند.  

وی در این رابطه افزود: در سال نخست این برنامه، ۱۸ روستا از  خدمات کانون به کودکان و نوجوانان روستایی بهره مند شدند.

وی گفت: در سال های بعد هم این خدمات رسانی چه با حضور در مدارس روستایی در فصل مدرسه و چه در تابستان در فضاهای دیگر روستا ادامه پیدا کرد.

در همین رابطه کلثوم رئیسی اظهار داشت:در تابستان ۹۸ طرح توانمندسازی دختران نوجوان برای دو روستا انجام شد؛ که مورد استقبال قرار گرفت.

وی گفت: در این طرح کارگاه آموزش مروارید و گلابتون دوزی توسط دو نفر از اعضای قدیمی مرکز، به صورت داوطلبانه با حضور در روستا با همکاری شهرداری بندر سیریک در چند جلسه برگزار شد.

وی همچنین گفت: مراسم آغازین هفته کودک سال۹۸ با حضور فرماندارمحترم شهرستان و  اعضای شورای اداری به صورت ویژه در مدرسه روستای جیفری یکی از محروم ترین روستاهای شهرستان برگزار شد. در این برنامه بسته های فرهنگی و لوازم التحریر به تمام دانش آموزان روستا با پیگیری مسئول مرکز اهدا شد.

رئیسی با اشاره  به هماهنگی با فرمانداری جهت زیباسازی مدرسه و راه اندازی کتابخانه مدرسه افزود: با یاری خداوند درآینده ای نزدیک، هم در این مدرسه و هم روستای گوشکی کتابخانه روستایی مدرسه راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: اهدای کتاب به مدارس روستایی در هفته کتاب از دیگر برنامه های این طرح برای کودکان روستایی بوده است.

رئیسی خدمات رسانی به کودکان روستایی را از افتخارات کانون در این چند ساله دانست و گفت: چندین سال هست که در بحث خدمات فرهنگی و حمایتی، کانون سیریک همراه کودکان و نوجوانان روستایی بوده است.

رئیسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: در این ایام هم به صورت مجازی فعالیت هایی برای کودکان روستا انجام شد.  

وی اظهار داشت: حضور در گروه خانوادگی دو روستا همراه با اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان در حال انجام است.

رئیسی افزود: هم چنین همکاری با مکتب خانه روستاهای کناردان و بنداران، در برگزاری جشنواره عید قربان و داوری آثار با همکاری مربیان دیگر استان از دیگر برنامه های انجام شده در این ایام بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =