مراسم تکریم مدیر کل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجموعه‌ای است که کار در آن با "عشق" عجین شده است، کلمه‌ای محبت‌آمیز که تمامی سخنرانان در مراسم تکریم مدیر سابق این مجموعه در هرمزگان بر روی آن صحه گذاشتند.مدیران امروز محصول تربیت و آموزش مجموعه‌ای هستند به نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از گذشته تا به امروز در آن پاکی، صداقت و مهربانی آموزش داده شده است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها یک مرکز فرهنگی نیست خانه دوم مربیان و کودکان و کانون مهربانی است که مدیران و مربیان آن در این مجموعه به دنبال عشق، امید و امیدآفرینی برای این آینده‌سازان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ امروز چهارشنبه ۱۲ شهریور در آیینی که با توجه شرایط شیوع بیماری کرونا با حضور تعدادی محدود از مسوولان اجرایی و فرهنگی استان هرمزگان در سالن مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزار شد، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش‌های مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان قدردانی کرد.

به گفته احمد مرادی، مدیرکل کل جدید کانون این استان نیز برای تمامی کارکنان و مربیان مجموعه کانون هرمزگان و مسوولان این استان چهره‌ای نام آشنا است.

وی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مجموعه حساس، پرمشغله نام برد که به دلیل سروکار داشتن به قشر کودک و نوجوان به مراتب مسوولیت و رسالت مربیان و کارکنان این مجموعه نیز بسیار مهم است.

مرادی  موفقیت در کار، زندگی و جایگاه مدیریتی مدیران را در گرو شناخت این جایگاه دانست و بیان داشت: اگر می‌خواهیم مدیر موفقی باشیم باید صادقانه از فرصت‌ و زمانی که در این جایگاه هستیم به نحو شایسته‌ای از آن در راه خدمت بی‌منت به جامعه استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از حمایت‌های مدیران استانی و مجموعه کانون کشوری قدردانی کرد.

ناهید سلیمانی‌احمدی با بیان آن چه در توانم بود انجام دادم، افزود: تمامی فعالیت‌های انجام شده در مدت مسئولیت بنده نتیجه همراهی، عشق کارشناسان و مربیان کانون این استان به حوزه کودک و نوجوان بوده است.

وی گفت: در طول این چند سال به دنبال این بودم که اتفاق‌های خوب و نتایج مثبتی در حوزه فرهنگ و حوزه کودک و نوجوان در کانون رقم بخورد.

پیش از صحبت‌های سلیمانی‌احمدی گوشه‌ای از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در زمان مدیریت وی پخش شد.

ناهید سلیمانی احمدی تیرماه سال ۹۳ به صورت رسمی مدیریت کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان را برعهده گرفت و بعد از حدود شش سال مدیریت در این مجموعه، یکم مرداد امسال حکم مدیریت "پروین پشتکوهی" به عنوان مدیرکل جدید کانون این استان از سوی فاضل نظری مدیرعامل و رییس هیأت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوری ابلاغ شد.

مدیرکل سیاسی استانداری هرمزگان سومین سخنران این آیین تکریم و معارفه بود، که اساس و بنیان شکل‌گیری کانون در این استان را نتیجه سال‌ها تلاش‌های بانوان در این مجموعه دانست.

احمد نفیسی افزود: زن بنیان اصلی خانواده است و نوع مدیریت او در حوزه مدیریتی می‌تواند در جامعه نتایج و ثمرات بسیار مثبتی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این که محصول برون داد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک مرکز فرهنگی موفق و تخصصی تاکنون رضایت‌بخش بوده افزود: این مجموعه با فضای محبت‌آمیز عشق و دوستی با کتاب آمیخته است.

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان آخرین سخنران این مراسم اظهار داشت: ما وامدار تلاش‌های چهار دهه تلاش مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان هستیم.

پروین پشتکوهی از طاهره بزرگی راد نخستین مدیر کانون پرورش فکری این استان نام برد که سرمنشا خدمات امروز کانون پرورش فکری در هرمزگان هستند.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۷۰ کانون پرورش فکری یک کتابخانه‌ای بود که مسوولان زیادی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی این استان محصول پرورش در کانون هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان با بیان این که از دهه ۷۰ شکل کانون تغییر کرد و از یک کتابخانه به اداره کل تبدیل شد، از احمد فیروزآبادی و سید داوود حسینی و ناهید سلیمانی احمدی به ترتیب به عنوان مدیران پرتلاش این مجموعه یاد کرد که یکی پس از دیگری برای توسعه و بالندگی کانون قدم‌های زیادی برداشتند.

پشتکوهی بیان داشت: مسوولیت کانون با سایر نهادها متفاوت است؛ مسوولیت در این مجموعه با عشق عجین شده است.

وی گفت: مدیران در این مجموعه با تمام وجود این عشق را لمس می‌کنند، زیرا مدیران آن با کودک ونوجوان سرو کار دارند و بستر آینده را می‌سازند و زمانی که یک نفر وارد کانون می‌شود و نام خدا را بر زبان می‌آورد، عاشقی جایش را می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان با بیان این جمله که می‌دانم روزهای بسیار پرمشقت و پرمشغله را به همراه خواهم داشت، چون با افرادی روبرو هستیم که آینده‌ساز این کشور هستند، ابراز داشت: هر خشتی که در کانون گذاشته می‌شود آینده‌ این جامعه را می‌سازد از این رو در مجموعه کانون پرورش فکری هرمزگان روز و ساعت معنا ندارد، زیرا کار در این مجموعه با سایر مجموعه‌ها متفاوت است.

پشتکوهی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمانی فوق‌العاده و سرزمینی ناشناخته است، کودکی که در کانون وارد می‌شود مانند آلیس در سرزمین عجایب است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان به اعتقاد بسیاری از نویسندگان صاحب قلم که داوران با تجربه در عرصه‌های بین‌الملل هستند، در دنیا بی‌نظیر است.

پشتکوهی افزود: سازمانی به گستردگی فعالیت کانون وجود ندارد، تعداد فعالیت‌های این مجموعه از ۴۲ فعالیت به ۶۴ فعالیت افزایش یافته و تحقق همه این‌ فعالیت‌ها به همت مدیران و دست‌های پرتلاش و خلاقیت مربیان کانون شکوفا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به این جمله که مدیون گذشتگان هستیم، اضافه کرد: بسیاری از مسوولان استانی با وظایف کانون آشنا هستند و می‌دانند کانون در چه جایگاهی قرارد دارد.

وی اضافه کرد: امروز کانون تغییرات زیادی کرده و تحقق این اهداف به واسطه حمایت‌های مسولان استان و تلاش‌ها و دلسوزی‌های مربیان و کارکنان کانون است.

پشتکوهی با اشاره به فراهم بودن بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کانون هرمزگان گفت: وجود این امکانات نشان می‌دهد در کانون کارهای خوبی انجام شده اما این مهم رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند که فضای بهتری برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم، لذا باید به جایی برسیم که هیچ کودکی در این استان دیگر تشنه آموزش نباشد.

وی در بخش دیگری از مربیان کانون به عنوان غول چراغ جادو یاد کرد که در شرایط کنونی کرونا و در بستر فضای مجازی فعالیت‌ها را دلسوزانه دنبال می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان ادامه داد: امروز که مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها برای حفظ سلامتی جسمی مردم تلاش می‌کنند و جان خود را بر کف گذاشته‌اند، مربیان کانون پرورش فکری و مدرسان کانون زبان ایران مدافعان فرهنگ، هنر و آموزش هستند و جان‌فشانی می‌کنند.

پشتکوهی خاطرنشان کرد: رویای من برای کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان استان این است، وقتی شخصی از دولت خواهان توسعه آب و برق، مسکن و بهداشت است؛ بعد از این ها مطالبه کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان را داشته باشد؛ چرا که آینده کودکان و نوجوانان این استان برایش مهم است.

وی بیان داشت: از ابتدای مهرماه امسال طرح جذاب و اثرگذار "واکسیناسیون فرهنگی" آغاز می‌شود و این طرح نیازمند هم‌افزایی مدیران و کارشناسان فرهنگی در استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان افزود: کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودکان در استان فعالیت مطلوبی دارد و تاکنون بالغ بر ۴۰۰ کلاس آنلاین انگلیسی و غیر انگلیسی در دو ترم بهار و تابستان برگزار شد.

شایان ذکر است با توجه به شیوع بیماری کرونا این مراسم به صورت زنده از طریق وبینار توسط مسئولین مراکز و مربیان سراسر استان دنبال می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =