سرزمین آوازهای بلوط میزبان مهرواره کودکان و نوجوانان

سرزمین آوازهای بلوط میزبان مهرواره کودکان و نوجوانان کانون می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  چهارمحال و بختیاری این کانون ضمن ارج نهادن به تلاش‌ها و دلسوزی‌های متعهدانه مربیان و کارکنان خود با اهتمام به سند چشم‌انداز ۱۰ ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اهداف معاونت فرهنگی کانون کشور همچنین انتظارات مدیرکل کانون استان اقدام به طراحی مهرواره  فرهنگی هنری ادبی "آوازهای بلوط"  با محوریت معرفی فرهنگ، آداب و رسوم بومی محلی با نگاهی نو و خلاقانه کرده است.
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در آیین افتتاحیه‌ی دبیرخانه این مهرواره اظهار داشت: مهرواره آوازهای بلوط در مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان به منظور ساماندهی بازی‌های قابل اجرا در مراکز کانون، قصه‌پژوهی، اجرای سرود بازی، سرود نمایش و سرود قصه و نقاشی برگزار می‌شود. 
وی افزود: عکاسی،  بازآفرینی و بازنویسی داستان‌ها، عروسک‌سازی بومی و محلی و عکس‌نوشته هنری و ادبی نیز از قالب‌های آثار این مهرواره است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان داشت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی و محلی استان با استفاده از خلاقیت مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در فرایند اجرای فعالیت‌های مختلف مراکز، با نگاهی نو و خلاقانه‌تر در سال ۹۹ از دیگر رویکردهای این مهرواره است.
رحیمی با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مهرواره، بیان کرد: دستاوردهای حاصل از مهرواره آوازهای بلوط علاوه بر رونق‌بخشی به فضای فرهنگی مراکز، موجب بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادهای همه‌ی همکاران در تامین قالب‌های قابل رجوع از بازی‌ها و قصه‌های بومی(آرشیو مستندات  قصه‌ها وبازی‌های بومی محلی استان) بسیار موثر است.
رحیمی خاطرنشان کرد: تقویت روحیه مشارکت و همکاری، ایجاد نشاط و شادابی در مخاطبان نیز از مولفه‌های مهم و اثرگذار در این مهرواره است.
 وی ادامه داد: ثبت، اجرا  و احیای بازی‌ها و قصه‌های بومی و محلی استان بانگاه و قالبی نو و خلاقانه از دیگر اهداف این مهرواره است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یادآور شد: غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با بازی، قصه، سرود، نقاشی، عکاسی، بازنویسی و بازآفرینی و عکس‌نوشته در قالبی متنوع و خلاق به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی مهم شناخته می‌شود.
وی تشریح کرد:  کشف و پرورش استعداد، شکوفایی و خلاقیت و ترویج فعالیت‌های گروهی در بین کودکان و نوجوانان بارعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد وحدت‌رویه، ساماندهی و جهت‌دهی به فعالیت‌هایی مانند قصه و بازی‌ها با رویکرد بومی محلی از جمله شاخص‌های  مهرواره آوازهای بلوط است.

گفتنی است ماحصل  بهترین آثار این مهرواره‌ی متنوع  در مهرماه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای حقیقی و مجازی برای مخاطبان اعم از مربیان و اعضا با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادهای مربوطه به اجرا گذاشته می‌شود.
همچنین گروه سنی شرکت‌کننده در این مهر واره در بخش اعضا از نوخوان تا نوجوان و در بخش  کارکنان کانون، مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز را شامل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =