تلاش برای همراه کردن مخاطبان و فرهنگ‌سازی در میان آنان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: شرط لازم برای همراه کردن مخاطبان و فرهنگ‌سازی در میان آنان «بروز بودن و هماهنگی با شیوه‌ی تازه‌ی زندگی» در دنیای امروز است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی دوره‌ی جدید کارگاه‌های برخط در مجتمع استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان با اشاره به شیوه‌ی تازه‌ی زندگی در پی گسترش بیماری کرونا گفت: «تغییر» همواره با مشکلاتی همراه است اما صبوری و برنامه‌ریزی آگاهانه دستاوردهای فراوانی را به ارمغان آورده است.

معصومه هادی در همین خصوص با اشاره به این نکته که: کودکان و نوجوانان امروز در فضای مجازی بسیار فعال هستند و این فرصت خوبی است تا کانون به گروه بیشتری از مخاطبان معرفی شود، عنوان کرد: ما برای همراه کردن این مخاطبان با کانون و فرهنگ‌سازی در میان آنان، علاوه بر تلاش برای هماهنگ شدن با این شیوه‌ی نوین زندگی، نیازمند بروزرسانی اطلاعات خود هستیم.

مدیرکل کانون در بخش دوم سخنان خود با تشکر از تلاش‌های همکاران در برگزاری کارگاه‌های برخط، بر گسترش دامنه‌ی این کارگاه‌ها در میان خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: آگاهی خانواده‌ها و همراهی آنان با فرزندان می‌تواند بر تاثیر آموزش‌های کانون موثر باشد.

وی هم‌چنین «دقت بیشتر بر روی محتوای کارگاه‌ها» را امری ضروری دانست و افزود: باید به نیازهای کودکان و نوجوانانی، که ساکنان دنیای مجازی  هستند و در استفاده از آن مهارت دارند، توجه کامل داشته باشیم و با ارایه‌ی محتوای مناسب پاسخگوی این نیازها باشیم.

هادی تبلیغات هدفمند را راهکار مناسبی برای افزایش مخاطبان دانست و بر استفاده از ظرفیت مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

قابل ذکر است پیش از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون فرهنگی و کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون گزارشی از روند برگزاری نخستین دوره‌ی کارگاه‌های برخط در استان ارایه کرد و مشکلاتی را که در این مسیر بود، برشمردند.

ساده‌تر کردن فرایند ثبت نام برای هنرجویان، تبلیغات گسترده‌تر، افزایش تعداد کارگاه‌ها از جمله مواردی بود که همکاران در سخنان خود به آن اشاره کردند تا بتوان امکان شرکت تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به شاخه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی را در کارگاه‌ها فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =