ضرورت جریان‌سازی فرهنگی با نظارت بر سیرِ تربیتی آینده‌سازان

طی نشست مدیر کل کانون پرورش فکری با مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان، بر ضرورت هم‌گرایی در مسیر نظارت بر سیرِ تربیتی آینده‌سازان و جریان‌سازی فرهنگی تاکیدشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست در جهت شریک‌یابی فرهنگی و حرکت موثر در مسیر تربیت کودکان و نوجوانانی پویا و باورمند به آموزه‌های اسلامی و متعهد به آرمان‌های انقلابی صورت‌گرفت.

مدیر کل کانون استان گیلان طی این نشست، با ابراز خرسندی از نقش ارزش‌مند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بزنگاه‌های تاریخی گفت: تشکیل جبهه‌ی فرهنگی در نظام آموزشی کشور و عملکرد موثر آن به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی، به خوبی بیان‌گر نقش سازنده این مجموعه به شمارمی‌رود.

اسفندیارضیائی در ادامه، نیاز جامعه به حرکت‌های جهادی را مورد تاکید قرارداد و با تشبیه فعالیت‌های فرهنگی به «اکسیژن جامعه» گفت: زندگی بهتر، ثمره فعالیت‌های فرهنگی است و دشواری‌های گام‌برداشتن در این مسیر، نتایج شیرین و اثربخشی به‌همراه‌دارد.

این مدیرفرهنگی هم‌چنین، رهنمودهای مقام معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) را محور و الهام‌بخش فعالان عرصه‌ی فرهنگ دانست و با مهم‌ارزیابی‌کردن قرین‌سازی شور و نشاط جوانی با شعور انقلابی اظهارکرد: یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب، تربیت جوانانی متعهد و مسوولیت‌پذیر است و کانون پرورش فکری نیز با یافتن شرکای فرهنگی، برای تربیت نسلی باورمند و متعهد تلاش‌می‌کند.

اشاره به فعالیت‌ در فضای حقیقی و مجازی، راه‌اندازی کارگاه‌های برخط و انجمن‌های تخصصی کانون در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا و درعین حال، تشریح رویکرد این مجموعه در جهت تحقق عدالت فرهنگی، دیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی در این نشست به‌شمارمی‌رفت.

مسوول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز سخنان خود را با اشاره به عضویت در کانون پرورش فکری چوکا و نقش سازنده این مجموعه در تربیت شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار آغازکرد و مراکز کانون را محل امن تربیتی و پرورشی خواند.

محمد لطیفی در ادامه به تشریح فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پرداخت و تاکید مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) در ارتباط با ضرورت «نخبه‌یابی»، «نخبه‌پروری»، «نیرو و جریان‌سازی» را سرلوحه برنامه‌های این مجموعه عنوان‌کرد.

وی دردامه، اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای و مدیریت حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را خاطرنشان‌کرد و با اشاره به تلاش‌های کانون در این زمینه‌ گفت: همکاری با مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری می‌تواند به هدف‌مندسازی فعالیت در این حوزه کمک‌کند.

تلاش در مسیر عضویابی، برنامه‌ریزی و نظارت بر سیر تربیتی آینده‌سازان و کشف استعدادهای بکر آنان، از دیگربرنامه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است که در سخنان لطیفی موردتوجه قرارگرفت و وی با بیان‌این‌که ترسیم نقشه راه و هم‌افزایی با کانون، در دستور کار قرارخواهدگرفت، از افزایش گستره‌ی همکاری‌با کانون در پیش‌برد برنامه‌های میدانی و فعالیت در عرصه‌ی فضای مجازی خبرداد.

پایان‌بخش این نشست که صبح امروز به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، تاکیدبر ضرورت جریان‌سازی فرهنگی بود و برهمین اساس نیز مقررشد، کارگروهی برای پیگیری  مصوبات این نشست تشکیل‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =