حمایت فرماندار از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی کانون در فردوس

فرماندار شهرستان فردوس در دیدار با مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی حمایت خود برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهرستان را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل استان در سفر به شهرستان فردوس ضمن بازدید از مرکز فرهنگی و هنری کانون با حمید حلاج مقدم فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمیدی در این دیدار که همزمان با ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹ در محل فرمانداری شهرستان فردوس برگزار شد  ضمن قدردانی از نگاه ارزشمند فرماندار به حوزه‌ی کودک و نوجوان و هم‌راهی ایشان با مجموعه‌ی کانون پرورش فکری به تشریح فعالیت‌های شاخص فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرداخت و گفت: کانون پرورش فکری به منظور شناسایی استعداد های کودکان ونوجوانان در شاخه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و مذهبی به مخاطبان خود خدمات رسانی می کند.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های کانون متوقف نشد و با بهره‌مندی از فضای مجازی ادامه پیدا کرده است که درمواردی باعث گسترش دامنه فعالیت‌های کانون و خدمات رسانی به کودکان ونوجوانانی که دسترسی به مراکز ثابت کانون نداشته‌اند شده است.

مدیر کل کانون استان با اشاره به ظرفیت‌های کانون در شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر تنها یک مرکز فرهنگی و هنری ثابت در شهرستان به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی ارایه می کند و تلاش می کنیم تا دامنه فعالیت‌های کانون در شهرستان با ایجاد کتاب‌خانه های سیار روستایی و مرکز آموزشی کانون زبان ایران افزایش یابد، این درحالی است که برای خدمات رسانی در مناطق روستایی تلاش‌هایی آغاز شده است که با مساعدت مجموعه فرمانداری به ثمر خواهد نشست.

در ادامه این دیدار حمید حلاج مقدم فرماندار شهرستان فردوس نیز طی سخنانی از تلاش‌های کانون در این شهرستان قدر دانی کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که فعالیت‌هایی که در مراکز کانون انجام می شود مکمل آموزش مستقیم در مدارس است.

این مقام مسئول نقش کانون را در شکل گیری شخصیت فرزندان و زندگی آینده‌ی آنان مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: کارکردن در مجموعه کانون  بسیار حساس است چرا که لازم است شخصیت کودکان ونوجوانان بر اساس ایدئولوژی و مکتب اسلامی شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: مهارتها و توانایی‌هایی که باید در شروع دوران نوجوانی مد نظر قرار بگیرد در برنامه‌ریزی مراکز کانون با ظرافت دنبال شود.

فرماندار شهرستان فردوس تصریح کرد: کانون در حوزه مهارت آموزی بسیارموفق بوده است و در شرایط موجود و ضرورت انجام فعالیت‌ها به صورت مجازی برای پرکردن اوقات فراغت در کنار آموزش و پرورش نقش مهم و تاثیر گذاری در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی ایفا می کند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود پیگیری راه اندازی کتاب‌خانه سیار به منظور خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان مناطق روستایی را از اقدامات در دستور کار این فرمانداری یاد کرد.

گفتنی است در این دیدار اشرف دباغ فردوس مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری کانون فردوس و فاطمه آدینی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی، مدیر کل کانون استان را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =