کد خبر: 299474
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
بازدید 227
تشریح فعالیت‌های ایام محرم از زبان مدیرکل کانون استان همدان

مدیرکل کانون استان همدان در گفتگوی صمیمی با روابط عمومی، ویژه برنامه‌های اجرا شده در ماه محرم را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده در گفتگویی با کارشناس روابط عمومی، فعالیت‌های اجرا شده در کانون استان همدان را به طور مفصل تشریح کرد. 
 ‏وی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و شهیدان دشت کربلا، درک واقعی عاشورا و قیام امام حسین علیه‌السلام را نیازمند آگاهی عمیق دانست و گفت: باید تمام ابعاد و زوایای شکل‌گیری این واقعه به کودکان و نوجوانان شناسانده شود.
 ‏ وی سبک زندگی امام حسین علیه‌السلام را از دیگر نکات آموزنده دانست که باید نسبت به شناسایی آن به کودکان و نوجوانان اقدام کرد، از این رو ماه محرم بهترین فرصت برای این منظور است. ضرابی‌زاده ضمن ابراز تاسف از شرایط جامعه به علت شیوع ویروس کرونا و عدم پذیرش اعضا در مراکز فرهنگی‌هنری خاطرنشان کرد، با توجه به این مسئله و محدودیت پذیرش عضو، کانون استان همدان هم‌چنان برنامه‌های مناسبتی خود را ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند.
 ‏ وی برگزاری مراسم سوگواری، عزاداری و مناجات، مسابقات، تهیه فیلم از مراسم عزاداری خانگی اعضا، فضاسازی، برقراری تکیه جلو در ورودی مراکز و نصب پرچم سیاه و کتیبه و سیاه‌پوش کردن کتابخانه‌ها، برگزاری ۳ نشست تخصصی قصه‌گویی با موضوع عاشورا و جمع‌آوری کمک‌های مومنانه جهت اعضای نیازمند کانون را نمونه‌هایی از برنامه‌های اجرایی این استان برشمرد. ضرابی‌زاده در پایان گفت: مراسم معنوی و پر شور زیارت عاشورای همکاران نیز تا پایان ماه صفر، هر دوشنبه در حیاط این اداره کل برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =