۱۳۱ عنوان کتاب کودک و نوجوان به مراکز فرهنگی هنری کانون استان فارس ارسال شد

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس از تجهیز کتابخانه‌های کانون فارس به بیش از ۱۴۱۶۷ کتاب تازه کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس بااشاره به دریافت ۱۳۱ عنوان کتاب کودک ونوجوان و تعدادی اسباب بازی و سرگرمی سازنده از کانون کشور در قالب طرح تمیم گفت: ۱۴۱۶۷ جلد کتاب به استان فارس اختصاص یافته که در ۵۶ مرکز فرهنگی ثابت، سیار روستایی و پستی کانون استان فارس توزیع و در اختیار مربیان و اعضای کودک و نوجوانان قرار گرفته است.

افتخاری تجهیز کتابخانه‌های کانون به کتاب‌های جدید را اتفاق مبارکی دانست که خوشحالی اعضا و مربیان علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی را به‌دنبال‌داشته و بر غنای مطالعاتی آنان می‌افزاید. به گفته‌ی ‌افتخاری، در سال‌های اخیر نیاز به کتاب‌های جدید و متناسب با همه‌ی گروه‌های سنی احساس می‌شد و این موضوع در همه‌ی بازدیدهای استانی، توسط مربیان و اعضا مورد توجه بود و با مسوولین در میان گذاشته می‌شد.   

مدیر کل کانون فارس ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق، اظهار امیدواری کرد که این طرح تداوم داشته باشد تا کانون به عنوان تخصصی‌ترین پایگاه فعالیت و غنی‌ترین کتابخانه‌ی کودک و نوجوان بتواند پاسخ‌گوی نیاز مطالعاتی اعضا، مربیان و خانواده‌های علاقه‌مند به فرهنگ مطالعه باشد.

 بر این اساس ۵۶ عنوان کتاب ناشران مختلف را در کنار ۷ عنوان از کتاب‌های کانون، ۵۰ عنوان کتاب بریل برای استفاده کودکان و نوجوانان نابینا، ۲۰ عنوان کتاب آوای کانون و دو عنوان نشریه آفرینش کودکی و نوجوانی به تمامی استان‌های کشور ارسال کرده است.

کتاب‌های ارسالی هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی، در قفسه‌های کتاب مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری قرار گرفت.

کتاب‌های خریداری‌ شده شامل آثار حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان است که از سوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به‌عنوان کتاب‌های مناسب این حوزه انتخاب شده است و در قالب طرح تمیم (تأمین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون) در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرد.

این طرح به‌شکل فصلی اجرا می‌شود و علاوه بر کتاب، مجموعه‌ای از اسباب‌بازی، سرگرمی و نشریات کانونی نیز به‌همراه کتاب‌های برگزیده شده جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون، در هر فصل به مراکز ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =