آموزش اصول اولیه عکاسی با موبایل

لیلا سادات خوانساری کارشناس هنرهای تجسمی کانون و مدرس عکاسی در جمع نوجوانان عکاس هرمزگانی گفت: زیاد و با تفکر عکاسی کنید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ دومین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان با موضوع عکاسی با موبایل و اصول اولیه عکاسی برگزار شد.

این نشست مجازی با حضور مامک یحیی پور رییس گروه هنرهای تجسمی کانون، مربیان رابط و اعضا نوجوان و ارشد انجمن عکاسان نوجوان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دو ساعته لیلا سادات خوانساری کارشناس هنرهای تجسمی کانون و مدرس عکاسی در جمع نوجوانان عکاس هرمزگانی گفت: با وجود آن که عمر انجمن عکاسان نوجوان کانون زیاد نیست؛ اما در همین مدت کوتاه آثار بسیار زیبایی توسط کودکان، نوجوانان و اعضای ارشد کانون خلق شده است.

وی با اشاره به افزایش گسترده از عکاسی موبایلی گفت: امروزه دوربین های موبایلی از کیفیت بالایی برخوردار است و همین امر موجب شده تا اعضای کانون از موبایل در عکاسی استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت تجربه در هنر عکاسی گفت: برای کسب تجربه،   زیاد و با تفکر عکاسی کنید و فراموش نکنید اصل اول،   لذت بردن از عکاسی است.

خوانساری همچنین به اعضا تاکید کرد: در عکاسی بدنتان انعطاف داشته باشد و تا جایی که می توانید به سوژه نزدیک شوید و از زوم کردن بی مورد پرهیز کنید.

استفاده از کارگردانی عکس، استفاده از نور طبیعی، کنترل تمیزی لنز دوربین، ثابت بودن بدن عکاس از دیگر عناوینی بود که در این نشست تشریح شد.

این مدرس عکاسی افزود: راجع به عکاسی مطالعه کنید و عکس های بسیار ببینید که تا بدین وسیله خوب دیدن و نگاه خلاقانه را در خود ارتقا دهید.

خوانساری با اشاره به اهمیت جسارت در عکاسی افزود: سعی کنید لحظه ی قطعی را در عکاسی از دست ندهید تا بتوانید لحظه ها را شکار کنید.

در این نشست همچنین اصول اولیه عکاسی همچون نقاط طلایی عکس، قانون یک سوم در عکاسی، کادر بندی مناسب، زمان مناسب برای عکاسی و استفاده مناسب از نور  مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

در پایان این نشست منتخبی از آثار اعضا نمایش داده شد و مدرس با شرکت کنندگان در نشست به تحلیل این آثار پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =