کد خبر: 299512
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
بازدید 143
کرمان؛ شهر دوست‌دار کودک

دومین نشست شورای سیاست‌گذاری شهر دوست‌دار کودک کرمان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، با توجه به نشست کمیته ملی وزارت کشور که با همکاری یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوست‌دار کودک در ایران تشکیل شد و پس از ارزیابی عملکرد شهرهای متقاضی، ۱۲ شهر به‌ عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شدند که شهر کرمان یکی از آن‌ها است.

بنابر این خبر، دومین نشست سیاست‌گذاری شهر دوستدار کودک با حضور مهران عالم‌زاده شهردار کرمان و معاونان شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران ارگان‌های مرتبط از جمله محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ۱۹ شهریور ۹۹ برگزار شد.

این در حالی است که، بهینه‌سازی فضا برای تأمین امنیت کودک به‌خصوص در زمینۀ حمل‌ونقل عمومی، افزایش سرانۀ فضاهای آموزشی، ورزشی و اجتماعی کودک‌محور به‌صورت مناسب و استاندارد، ایجاد اتاق‌های مادر و کودک، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و توسعۀ فضاهای فرهنگی و اجتماعی مختص کودکان و ایجاد فرهنگ‌سرای کودک و ساخت پنج پارک کودک در پنج منطقۀ شهر کرمان از برنامه‌های پیش‌بینی شده شورای سیاست‌گذاری شهر دوست‌دار کودک است.

بر همین اساس، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان کرمان ضمن اشاره به فعالیت‌های مشترک پیشین کانون با شهرداری، مرکز فرهنگی‌هنری سیار شهری کانون کرمان که از سال ۹۶ راه‌اندازی شده است و به بچه‌های مناطق و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، محروم و کم برخوردار شهر کرمان خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد را معرفی کرد.

ایشان افزود: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۹۵ تا ۹۹ بیش از ۱۸۰ برگزیده ملی و بین‌المللی داشته است و در تدارک تقدیر از این بچه‌ها در هفته ملی کودک با مشارکت شورای سیاست‌گذاری شهر دوست‌دار کودک است.»

روحی یادآور شد: «کانون استان کرمان با برپایی ۳۵ کارگاه آموزشی برخط در تابستان ۹۹ برای حدود ۵۰۰ کودک و نوجوان استان و حتی خارج استان، کودکان و نوجوانان را در ایام شیوع ویروس کرونا تنها نگذاشته است و مجدانه در تلاش برای ساختن دنیایی شاد و پربار برای آن‌هاست.»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان از راه‌اندازی فرهنگسرای کودک با همکاری کانون و شهرداری خبر داد و داشتن شهر دوست‌دارتری برای  کودکان را آرزو کرد.

شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماع محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد.

چشم‌انداز ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف این است که «همه کودکان و جوانان باید بتوانند از کودکی و جوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق برابر حقوق خود در شهر و اجتماع محلی‌شان، توانایی‌های بالقوه خود را به‌طور کامل به فعل درآورند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =