تداوم حضور پیک امید کانون در مناطق محروم استان اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان اردبیل گفت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، باهدف ارتقای نشاط و شادابی کودکان و نوجوانان، فعالیت‌های«پیک امید» کانون در مناطق محروم استان اردبیل تداوم می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اینکه باید بیش‌ازپیش به استعدادهای کودکان و نوجوانان مناطق محروم اهمیت دهیم، اظهار کرد: در راستای ایجاد نشاط و شادابی، اکیپ «پیک امید فرهنگی کانون» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق حضور می‌یابد.

به گفته‌ی احدزاده، اکیپ‌های پیک امید ضمن نشاط‌انگیزی، برای توسعه‌ی مهارت‌های زندگی و افزایش آگاهی‌های کودکان و نوجوانان، با بهره‌گیری از مربیان و کارشناسان مجرب در نقاط تعیین‌شده حاضر می‌شوند و برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را اجرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: کارگروه ارزیابی و پایش کنوانسیون حقوق کودک در استان با مسئولیت کانون پرورش فکری بوده و با توجه به رسالت خود، ضمن حضور در مناطق محروم، به دنبال توسعه دانش مربوط به حقوق کودکان است.

مدیرکل کانون استان تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و شهروندی از اهداف مهم این برنامه‌ها است و با توجه به شعار محوری کانون با عنوان «با تمرین زندگی، آینده را باید ساخت» به دنبال تحقق همین موضوع بوده و افزایش تعداد فعالیت‌ها ازجمله برگزاری کارگاه‌های مثبت روان‌شناختی با لحاظ چالش‌های پیش روی نسل کودک و نوجوان، همسو با این اهداف است.

او بابیان اینکه فرآیند یادگیری و تغییر رفتار در اثر تعامل والدین، نظام‌های آموزش‌وپرورش و کودک صورت می‌گیرد، تأکید کرد: هر چه میزان این تعاملات مفید، منطقی و با برنامه باشد در فرآیند جامعه‌پذیری و خود شکوفایی کودکان مؤثر خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: کانون، متعلق به همه کودکان و نوجوانان استان است و باید هم والدین و هم مربیان این نکته بسیار مهم را فراموش نکنند که؛ دوره کودکی و نوجوانی؛ دوره رشد و تأثیرپذیری و همچنین دوره تکوین و شکل‌گیری شخصیت او است و کانون همراه مؤثر این فرایند می‌باشد و پیش‌بینی و توسعه خدمات برای روستاها و مناطق محروم نیز در همین راستاست که در قالب پیک امید و به صورتی مستمر و پایدار در قالب کتابخانه‌های سیار روستایی مدنظر بوده که با آماده‌سازی شش کتابخانه سیار جدید و اختصاص آن به مناطق روستایی استان در صدد توسعه خدمات این نهاد فرهنگی هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =