کد خبر: 299547
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
اکران عمومی انیمیشن‌های کانون در سینماهای فرانسه

سه پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغ و گنجشک شگفت‌انگیز» روی پرده سینماهای فرانسه رفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجموعه «کلاغ و گنجشک شگفت‌انگیز» برای دومین بار از سوی شرکت‌های توزیع‌کننده فیلم در فرانسه، با فرمت دیجیتال به نمایش گذاشته شد.
این مجموعه شامل سه فیلم کوتاه انیمیشن از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «کلاغی که می‌خواست قوی‌ترین باشد» به کارگردانی محمدعلی سلیمانزاده تولید سال ۱۳۷۷، «روزی کلاغی» به کارگردانی عبدالله علیمراد تولید سال ۱۳۸۴ و «گنجشک و پنبه دانه» به کارگردانی مرتضی احدی تولید سال ۱۳۸۵ است.
بر اساس این خبر، مجموعه «کلاغ و گنجشک شگفت‌انگیز» نخستین بار در سال ۲۰۰۷ با فرمت ۳۵ میلیمتری و در یک مجموعه ۴۵ دقیقه‌ای از سوی شرکت توزیع‌کننده «وی پت» برای کودکان بالای سه سال و خانواده‌های‌شان اکران عمومی شد.
به دلیل استقبال از این مجموعه و با حمایت نهادهای سینماییِ Benshi و AFCAE طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود از ۶ فرورین ۱۳۹۹ (۲۵ مارس ۲۰۲۰) این پویانمایی‌ها اکران مجدد شود که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و بسته شدن سینماهای کشور فرانسه این برنامه به تعویق افتاد.
تاکنون این سه فیلمِ کوتاه هر کدام به صورت جداگانه در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی جوایزی را به خود اختصاص داده‌اند.
بر همین اساس، فیلم «کلاغی که می‌خواست قویترین باشد» برنده جایزه فیل نقره‌ای از جشنواره حیدرآباد هند، «روزی کلاغی» برنده جایزه فیل نقره‌ای از جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان هند و جایزه ویژه هیات داوران فیلمِ کودک جشنواره سین پارانانینو مکزیک و فیلم «گنجشک و پنبه دانه» برنده جایزه ویژه از جشنواره ویسامبور فرانسه شده است.
یادآوری می‌شود از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۴۸ انیمیشن کوتاه کانون پرورش فکری به صورت مجموعه‌های گوناگون در کشور فرانسه اکران شده‌ که برخی از آن‌ها حتی به زبان فرانسه هم دوبله شده‌ است.
اکران عمومی دوباره‌ی مجموعه «کلاغ و گنجشک شگفت‌انگیز» با فرمت دیجیتال از ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۹ (۹ سپتامبر ۲۰۲۰) در سینماهای کشور فرانسه آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =