ضرورت توسعه فرهنگی از سنین کودکی و پایه

در نشست مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ضرورت توسعه فرهنگی از سنین کودکی و پایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، در نشست مشترک دبیرستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان و مدیرکل این کانون، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و رفع موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل این کانون در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف تربیتی این نهاد فرهنگی،  کانون را احیاگر امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به  شعارهای کانون افزود: تمرین زندگی– خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد و آینده ساختنی است بر پایه تربیت و مهارت افزایی،  کودکان ونوجوانان را در مسیرشکوفایی استعدادها یاری می بخشند.

محمد علی یزدان شناس با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین روش حل مساله عنوان کرد و یادآور شد، البته نیاز است این فرضیه مهم، متناسب با درک مخاطب و به روز عمل شود.

وی با اشاره به حساسیت رهبر معظم انقلاب در عدم واگذاری کانون به بخش خصوصی، این نهاد فرهنگی را مجموعه ای بستر ساز و  مهم در حوزه فرهنگ عنوان کرد و بیان داشت:  همه 60 فعالیت کانون واسطه تربیتی هستند تا کودک ونوجوان از طریق آن با مفاهیم زندگی و تربیتی آشنا شوند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هم در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌ها و رویکردهای جدید ستاد، عنوان داشت: توجه جدی به نیازهای کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی مدون در این حوزه از اولویت‌های اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.

مهرداد محمدی یکی از وظایف این ستاد را هماهنگی وهمراهی دستگاه‌ها در حوزه معروف عنوان کرد و با اشاره به اینکه  شورای امر به معروف و نهی از منکر درهمه دستگاه‌ها ایجاد شده است اما اثر بخشی قابل قبولی مشهود نیست، اظهار داشت:

وی تغییر نگرش پیرامون مسائل مختلف در هر جامعه‌ای را نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح در آن حوزه عنوان و اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر، نهادی انقلابی، فرهنگی و سیاست‌گذار است که تمرکز اصلی آن معطوف به فعالیت‌های ایجابی است نه صرفاً برخوردهای سلبی و ورود به مسائل اجرایی.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در راستای احیای این فریضتین فراموش شده در جامعه، افزود: معتقدیم برای اثرگذاری بیشتر می‌بایست برنامه‌ریزی و فعالیت‌ها را از سنین پایه آغاز نماییم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، کانون پرورش فکری را مجموعه‌ای فعال و زیر ساختی عنوان کرد که در حوزه تولید فرهنگی و تربیت نسل آینده ساز موثر است و بر همین اساس توجه به آموزش و نظارت بر آن یکی از ماموریت‌های ستاد است که همراهی دستگاه‌های فرهنگی از جمله کانون  را می طلبد.

وی یکی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری را معرفی مصادیق معروف عنوان کرد و برضرورت ایجاد تیم تخصصی اندیشه ورز برای تولید محتوای فرهنگی تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =