آغاز دور تازه‌ی فعالیت‌های امداد فرهنگی کانون استان اردبیل

امداد فرهنگی کانون پرورش فکری استان اردبیل، دور تازه فعالیت‌های خود را از زادگاه استاد جعفر ابراهیمی «شاهد»، شاعر و نویسنده ادبیات کودکان و نوجوانان، آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، به‌منظور تحقق اهداف در نظر گرفته‌شده در پیش‌بینی برنامه‌ها و کتاب کار سال ۱۳۹۹، ستاد امداد فرهنگی کانون استان اردبیل هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اجرای برنامه‌های خود را آغاز کرد. این برنامه‌ها که در جهت خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان محروم مناطق مختلف استان، تهیه و تنظیم‌شده است؛ سعی خواهد کرد با اعزام گروه‌های فرهنگی به مناطق محروم در نقاط مختلف، به رسالت خود برای تحقق عدالت فرهنگی عمل نماید.

در نخستین گام در این زمینه که با همکاری بسیج دانش‌آموزی سپاه شهرستان نمین، صورت گرفت؛ گروه کانون متشکل از معاون و مربیان امور فرهنگی در روستای حور حضور پیدا کرد و برای دانش ‌آموزان مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه اقدام به اجرای فعالیت‌های فرهنگی نمود.

به گفته‌ی داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان، در این برنامه که با استقبال گرم اهالی روستا روبرو شد؛ مربیان فرهنگی در حیاط مدرسه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخش‌هایی از اشعار استاد جعفر ابراهیمی را برای دانش‌آموزان روخوانی کردند.

وی تصریح کرد: مربیان با اجرای نمایش‌های کوتاه با موضوع کرونا، ضمن سرگرم نمودن بچه‌ها آن‌ها را به‌طور غیرمستقیم با رعایت اصول و موازین بهداشتی در این زمینه آشنا نمودند.

برنامه پایانی، توزیع بسته‌های فرهنگی رایگان به دانش‌آموزان بود تا گامی هرچند کوچک جهت تشویق این عزیزان به ادامه تحصیل باشد.

شایان‌ذکر است، ستاد امداد فرهنگی کانون استان طی روزها و هفته‎های آتی با حضور در روستاهای مناطق مختلف استان؛ مثل خلخال، کوثر، گرمی، پارس‌آباد، بیله‌سوار،اردبیل و نیر فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =