مربی‌گری در کانون پرورش فکری، موهبت الهی است

رویا شاه حسین‌زاده شاعر کودک و بزرگ‌سال در دهمین نشست مجازی انجمن ادبی کانون پرورش فکری استان اردبیل عنوان کرد: مربی‌گری در کانون، موهبت الهی است.

به گزارش روابط عموی اداره کل کانون استان اردبیل، دهمین نشست مجازی انجمن ادبی کانون پرورش فکری استان اردبیل با محوریت شعر، روز دوشنبه ۲۴ شهریور با حضور رویا شاه حسین‌زاده شاعر کودک و بزرگ‌سال، کارشناس، مربیان ادبی و اعضا در فضای مجازی برگزار شد.  

در این نشست صمیمی ابتدا رویا شاه حسین‌زاده مربیان ادبی را خطاب قرارداد و گفت: کار مربیگری در کانون، موهبت الهی است و شما مربیان در قشنگ‌ترین نقطه کانون ایستاده‌اید.

وی ادامه داد: مربیان در مراکز کانون، در کنار بچه‌ها رشد پیدا می‌کنند و این‌یک واقعیت است که در هر شغلی این امکان وجود ندارد؛ قدر این موهبت را بدانید و باور دارم به همان اندازه که به کودکان می‌بخشیم به همان اندازه از آن‌ها یاد می‌گیریم.

 شاه حسین‌زاده بابیان اینکه انتخاب نمونه‌های خوب ادبی و مطالعه آن توسط اعضا، مهم‌ترین عامل رشد توان ادبی آن‌ها است، افزود: شما نوجوانان باید دایره مطالعاتی‌تان به‌قدری وسیع باشد که از هیچ‌کس به‌طور مستقیم در شعر سرایی تأثیر نگیرید و خودتان راهی بسازید و بگذارید زبان و اندیشه‌تان مستقل باشد.

شاعر کتاب «دیر کردی شکوفه کوچک» اعضا را کاشف استعداد خودشان خواند و اضافه کرد: استعداد در هر رشته‌ای عین فرزندی است که خداوند به انسان عطا کرده است و شما در برابر این استعداد مسئول هستید، درست مثل شازده کوچولو که در برابر گلش مسئول بود؛ پس از همین‌الان به این فکر کنید که با فرزندتان چه خواهید کرد و چه برنامه‌ای برای پرورش و تربیت این فرزند دارید.

این شاعر کشوری داشتن سیر مطالعاتی را مهم‌ترین عامل پرورش و رشد استعداد اعضا برشمرد و یادآور شد: نه اینکه فقط شعر بخوانید، در زمینه‌های مختلف فلسفه، رمان، تاریخ و...،  کتاب بخوانید که هرچقدر درون شما پربارتر شود، آن‌وقت منِ شاعرِ درون شما رشد خواهد کرد و زبانتان گویاتر و حرف‌هایی که می‌زنید تازه‌تر خواهد شد؛ پس ضروری است به شکل حرفه‌ای بخوانید و بخوانید و فقط بخوانید.

گفتنی است در این نشست یک‌ساعته اثر اسما عالی، عضو انجمن ادبی مرکز شماره یک کانون اردبیل مورد نقدوبررسی قرار گرفت.

شایان‌ذکر است، رویا شاه حسین‌زاده سابقه عضویت ۱۲ ساله در کانون پرورش فکری داشته و ۱۵ سال به‌عنوان مربی و کارشناس مسئول واحد ادبی کانون آذربایجان غربی مشغول به کار بوده است. تاکنون بیش از ۸  کتاب شعر از مجموعه اشعار وی چاپ‌شده و برگزیده جشنواره‌های مطرح کشوری چون جشنواره شعر فجر بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =