کد خبر: 299588
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
بازدید 254
تجهیز کتابخانه‌های کانون استان اردبیل در قالب طرح «تمیم»

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل از تجهیز مراکز و کتابخانه‌ها در قالب طرح تمیم خبر داد و گفت: ۳۳ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون استان در قالب طرح تمیم «محتوای یکپارچه مراکز کانون» به کتاب‌های روز مجهز شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده با اعلام این خبر گفت: با اجرای این طرح، ۱۳۲ عنوان کتاب انتشارات کانون و سایر ناشران معتبر حوزه کودک و نوجوان به مراکز کانون سراسر استان ارسال شد.

وی افزود: ۷۰ عنوان از این کتاب‌ها شامل؛ ۵۰ عنوان کتاب نابینایان و۲۰ عنوان کتاب آوا به‌منظور استفاده کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، در اختیار کتابخانه مرکز فراگیر کانون استان قرار گرفت.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر پایه کتاب طراحی و اجرا می‌شود، یادآور شد: یکی از مطالبات جدی خانواده‌ها از کانون، افزایش عناوین کتاب‌ها به‌ویژه کتاب‌های جدید بود که خوشبختانه این امر با توزیع این آثار محقق شده است.

او ادامه داد: در این میان کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی و کتابخانه‌های پستی کانون استان با تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم شهری و نیز مناطق روستایی فعالیت امانت کتاب را برای کودکان و نوجوانان این مناطق بر عهده‌دارند و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و پرورش نسلی از کودکان و نوجوانان خلاق، خودباور و مستعد ازجمله اهداف فعالیت امانت کتاب در کانون است.

یادآور می‌شود «تمیم» عنوان طرحی است که بر اساس آن کتاب‌های ناشران برگزیده در جایزه کتاب ماه، سال، سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های منتخب در اختیار کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور قرار می‌گیرد.

گفتنی است، ۳۳ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در حال حاضر، بالغ بر سیصد هزار نسخه کتاب تخصصی کودک‌ونوجوان را دارا هستند که به‌صورت امانت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =