عضویت دوهزار نفر در ۶۰ انجمن شاعران نوجوان کانون در سراسر کشور

بیش از ۶۰ انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری افزون بر ۲هزار نوجوان ایرانی نوقلم و علاقه‌مند به شعر و ادبیات را در سراسر کشور تحت پوشش خود قرار داده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برخی از این انجمن‌ها اگرچه بسیار باسابقه هستند اما از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با تفکیک انجمن‌های شعر و داستان نوجوان با رویکردی تخصصی، این مجموعه‌ها به محفلی برای آموزش، کسب تجربه از استادان به‌نام شعر و داستان و گپ‌وگفت نوجوانان با آنان تبدیل شد.
بر این اساس اکنون محمدسعید میرزایی شاعر سرشناس دبیری انجمن شاعران نوجوان کانون را برعهده دارد و نماینده‌های این انجمن‌ها نیز از میان مربیان توانمند در حوزه شعر انتخاب شده‌اند که با ستاد مرکزی انجمن در تهران در ارتباطند.
در این میان با توجه به شیوه و همه‌گیری بیماری کرونا نشست‌های این انجمن نیز به‌صورت مجازی و با شاعران نام‌آشنای کودک و نوجوانان و کانون برگزار می شود.
بر اساس این گزارش در فصل بهار نوجوانان عضو این انجمن‌ها در بیش از ۵۰ نشست و در فصل تابستان نیز در بیش از ۵۷ نشست مجازی شعر در سراسر کشور شرکت کردند.
مهدی مردانی، بیوک ملکی، حسین تولایی، افسون امینی، انسیه موسویان و محبوبه بزم‌آرا از جمله کارشناسان این نشست‌ها بودند که تجربه‌های‌شان را در حوزه شعر و ادب فارسی با نوجوانان نوقلم به اشتراک گذاشتند.
این انجمن در تهران و استان‌ها نشست‌هایی نیز از چند روز پیش به مناسبت ۲۷ شهریور روز ملی شعر و ادب فارسی - که هم‌زمان با سال‌روز درگذشت استاد محمدحسین شهریار است – تدارک دیده است که برپایی نشستی تخصصی با حضور مرتضی امیری‌اسفندقه شاعر و محمدسعید میرزایی شاعر و دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری از آن جمله است.
این نشست با موضوع «جایگاه شعر در جهان امروز» در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ در پرتال کانون مجازی به نشانی https://live.kpf.ir/ch/neshast و هم‌زمان در صفحه اختصاصی این انجمن در اینستاگرام به نشانی anjoman_e_shaeranenojavan  به‌صورت زنده پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =