کد خبر: 299670
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
بازدید 195
آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های برخط استانی در کانون سمنان

ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی و برخط استانی هم‌زمان با سراسر کشور در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان آغاز می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی فصل پاییز در مراکز فرهنگی‌هنری این استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان از یکم تا پانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ فرصت دارند تا با مراجعه به سایت kpf.ir یا مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان در شهرستان‌ها از خدمات کانون استفاده کنند.

خدابخشی با اشاره به فعالیت‌ سامانه‌ی مجازی کانون در دوره‌های بدون محدودیت زمانی، دوره‌های تخصصی برخط(آنلاین) کشوری و دوره‌های تخصصی برخط(آنلاین) استانی اظهار داشت: این سامانه، محل ارتباط کانون با کودکان و نوجوانانی است که علاقه‌مند به استفاده از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون در فضای مجازی هستند و تمامی فعالیت‌های کانون شامل آموزش‌های مجازی، کارگاه‌های تخصصی، فعالیتهای عمومی و... در آن قابل ارائه است.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه افزود: میزان شهریه تعیین‌شده برای بهره‌مندی از فعالیت‌های عمومی برخط مراکز فرهنگی‌هنری شامل «کتاب‌خوانی(شعر/ داستان)»، «معرفی و بحث/ نقد کتاب»، «قصه‌گویی(آشنایی با قصه‌گویی و خوب‌گفتن و خوب‌شنیدن) »، «پخش و بحث(انیمیشن/ نقد فیلم)»، «نشریه‌نگاری(کاغذی/ الکترونیکی)»، «شناخت(سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع)»، «آشنایی با قرآن و حدیث» و «تمرین نقد و گفت‌وگو» برای اعضای مجازی، مبلغ ۱۰۰۰ تومان است و این مبلغ برای اعضایی که حداقل در یک کارگاه تخصصیِ برخطِ فصل پاییز ثبت‌نام کنند، شامل تخفیف صد در صدی می‌شود.

خدابخشی، هدف و خروجی اصلی هشت فعالیت عمومی را پیوند با کتاب، نهادینه‌شدن مطالعه، ارتقای مهارت‌های کلامی و اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس، مشارکت در گروه و تمرین زندگی، عنوان و خاطرنشان کرد: در سامانه‌ی کانون مجازی هر مرکز فرهنگی‌هنری دارای یک پروفایل اختصاصی است و در شرایطی که به هر دلیلی امکان پذیرش حضوری عضو وجود نداشته باشد، مربیان هر مرکز با انتخاب شش فعالیت از میان هشت فعالیت عمومی، به برنامه‌ریزی درخصوص محتوا و اجرای این فعالیت‌ها به‌صورت برخط می‌پردازند.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری ۵۴ عنوان کارگاه تخصصی از سوی مربیان و مدرسان مدعو در فرآیند ۸ تا ۱۲ جلسه، گفت: ثبت‌نام این دوره‌ها به‌صورت برخط(حضور هم‌زمان استاد و هنرجو در کارگاه‌های مجازی) فرصتی برای کودکان و نوجوانان است تا با شناخت علایق خود از حوزه‌های مختلف، تمرینی برای آینده داشته باشند و بتوانند دست به انتخاب‌های سرنوشت‌ساز بزنند.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی www.kpf.ir، پس از تکمیل فرم عضویت با انتخاب گزینه‌ی دوره‌های تخصصی برخط(آنلاین) استانی در کارگاه‌های نقاشی کودک، نقاشی نوجوان، تابلوهای آبستره، نقاشی روی شیشه(ویترای)، خوش‌نویسی(تحریر و قلم)، سفال‌گری، عکاسی، داستان‌نویسی، شعرسرایی، نوشتن خلاق، خوانش متون ادبی، نمایش‌نامه‌نویسی، قصه‌گویی و نمایش خلاق، طراحی، پویانمایی، کاردستی خلاق، اوریگامی، مهارت‌های هشتگانه‌ی مثبت‌اندیشی، عروسک‌های نمایشی، شاهنامه‌خوانی، سعدی‌خوانی، عروسک‌های پارجه‌ای، تصویرسازی و...، نام‌نویسی و با گذراندن تعداد جلسات تعریف‌شده، گواهی پایان دوره دریافت کنند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به یکی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان به شرح زیر مراجعه کنند:

سمنان، شهرک مدیران، میدان پدران آسمانی، مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۳۴۳۹۷۲۰

سمنان، میدان امام(ره)، پارک ملت، مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۳۳۲۹۹۵۳

سمنان، ابتدای بلوار هلال‌احمر، مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۳۴۴۳۶۷۳

مهدی‌شهر، خیابان صاحب‌الزمان(عج)، جنب مهمان‌سرای پاکریس، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۳۶۲۲۷۸۷

شهمیرزاد، انتهای شهرک ولی‌عصر(عج)، روبروی مسجد ولی‌عصر(عج)، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۳۶۶۷۳۷۹

سرخه، بلوار انقلاب، پشت پارک ۱۳ آبان، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۳۶۱۵۳۵۱

آرادان، جنب شهرداری، بن‌بست هشت‌متری، جنب سازمان بهزیستی، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۴۵۴۴۷۹۹

گرمسار، خیابان نواب صفوی، جنب سازمان بهزیستی، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۴۲۲۶۰۲۳

ایوان‌کی، بلوار شهید فرهنگی، کوچه ۶ گلستان، روبروی مدرسه شهدا، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۴۵۲۰۵۱۶

دامغان، بلوار شمالی، پارک ملت، مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۵۲۶۲۱۰۰

دامغان، خیابان ۲۲بهمن، روبروی باسکول میدان‌بار، پارک دانشجو، مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۵۲۵۰۳۳۶

شاهرود، خیابان امام(ره)، خیابان شیخ‌بهایی، جنب سازمان خون، مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۲۲۲۲۴۹۴

شاهرود، شهرک بهارستان، جنب آتش‌نشانی، مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۲۲۰۱۲۷۹

بسطام، خیابان پارک سرآسیاب، جنب آتش‌نشانی، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۲۵۲۴۶۶۶

میامی، شهرک امام(ره)، روبروی مدرسه راهنمایی توحید، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۲۶۲۴۰۱۱

بیارجمند، جنب مخابرات، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، تلفن: ۳۲۶۷۴۰۸۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =