کد خبر: 299688
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
اجرای برنامه‌های هفته کودک در فضای مجازی

امسال برنامه‌های هفته کودک در استان چهارمحال و بختیاری به صورت مجازی اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری فرزاد رحیمی در نشست کارگروه هفته ملی و روز جهانی کودک اظهار داشت: در روز ۱۵ مهر ماه امسال آسمان‌نمای دیجیتال برای نخستسن بار در استان افتتاح و خبر افتتاح آن در ۱۶ مهر منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: در حال حاضر نشاط اجتماعی مردم کاهش یافته و نیاز است برنامه‌هایی با حداقل حضور در این راستا برگزار شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: تلاش داریم در صورت سفید بودن وضعیت منطقه‌ای از استان با اخذ مجوزهای بهداشتی لازم، برنامه‌هایی با حضور حداقلی کودکان و خانواده‌ها برگزار کنیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در اجرای برنامه‌های هفته کودک استفاده از فضای مجازی و بدون تجمع است و تا جای ممکن برنامه‌های هنری مانند نمایش و قصه‌گویی به صورت سیار اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: آگاه‌سازی، نشاط و سرگرمی از ویژگی‌ برنامه‌های اجرایی هفته ملی و روز جهانی کودک است و برنامه‌های مشترک با سایر ارگان‌ها و نهادها از جمله شهرداری  نیز برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تشریح کرد: در راستای اجرای شهر دوستدار کودک در شهرهای شهرکرد،  بروجن و فرخشهر پایگاه‌های فرهنگی هنری کودک در یکی از فضاهای سبز این شهرها ایجاد و کودکان و خانواده آن‌ها می‌توانند از این پایگاه‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده کنند. 
وی با اشاره به لزوم نام‌گذاری‌ یکی از خیابان‌های شهرها با نام کودک، عنوان داشت: مناسب‌سازی و اجرای مبلمان متناسب با کودکان خیابان‌ کودک شهرهای استان نیز ضروری است.همچنین سازه فلزی موجود در پارک ملت  برای فعالیت‌های چندجانبه مانند اجرای متون کهن، قصه‌گویی و بازی‌های محلی در راستای احیای فرهنگ بومی و محلی و حتی برنامه‌های تخصصی مانند نجوم، انیمیشن و عکاسی کودکان این شهر آماده می‌شود.
رحیمی با بیان اینکه پژوهش‌های انجام شده نمایانگر اهمیت دوران کودکی به عنوان مهم‌ترین دوران زندگی انسان است، گفت: پرورش صحیح افراد در سنین کودکی می‌تواند از نظر اقتصادی تا ۱۶ برابر ارزش افزوده برای کشورها ایجاد کند که این فقط یکی از منافع آن است و سایر جنبه‌های آن قابل محاسبه نیست، بنابراین باید برای دوره کودکی با دقت و حساسیت برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این کارگروه امین بسیم مدیر واحد نمایش حوزه هنری گفت: تیزری با موضوع کتاب کودک از سوی حوزه هنری تهیه می‌شود.

علی‌بابایی نماینده بهزیستی استان در ادامه کارگروه برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته کودک، تشریح کرد: برنامه‌های متناسب با هفته کودک با در نظر گرفتن شرایط کرونایی در فضای مجازی انجام می‌شود و هنوز ثبت‌نام کامل برا آموزش مجازی در مهادی کودک انجام نشده اما تعداد اندکی از مهادی برنامه افتتاحیه دارند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
وی مطرح کرد: طرح پیشگیری و مصون‌سازی از اعتیاد را برای خانواده‌ها برگزار می‌کنیم و آگاه‌سازی در مورد کرونا در ارتباط با کودکان، به خانواده‌ها در فضای مجازی ارائه می‌شود همچنین منتظر بخش‌نامه کشوری برای چگونگی حضور کودکان در مهادی کودک هستیم. 

اکبر ایازی مدیر روابط عمومی شهرداری شهرکرد، در ادامه این کارگروه، خاطرنشان کرد: شهرداری شهرکرد در فضاسازی شهری و چاپ و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی هفته کودک کمک خواهد کرد همچنان که سال گذشته برای برنامه‌های هفته کودک همکاری داشت.
طیبه بابایی کارشناس مطبوعات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کارگره برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته ملی و روز جهانی کودک در چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: رویکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا در فضای مجازی است و از تالیفات کودک و نوجوان حمایت می‌کنیم.

یداللهی نماینده آموزش و پرورش استان در این کارگروه، عنوان داشت: امسال به دلیل حضور اختیاری دانش‌آموزان در مدارس نمی‌توان برنامه‌های پرتجمع برگزار کرد، اما برنامه‌های هفته کودک را در مقطع پیش‌دبستانی  و ابتدایی با حضور تعداد کمی از دانش‌آموزان اجرا می‌کنیم.
وی با اشاره به همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ادامه داد: آمادگی داریم در صورت بسترسازی مناسب در شبکه شاد، برنامه‌هایی از قبیل قصه‌گویی‌، نمایش و فیلم را در این اپلیکیشن بارگزاری کنیم.

یداللهی افزود: امسال (طرح خوانا) به منظور افزایش مهارت‌های کلامی کودکان به صورت پایلوت اجرا شد که  دانش‌آموزان دارای مهارت کلامی را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان معرفی می‌کنیم.

زهرا بابادی شلمزاری معاونت فرهنگی کانون استان با اشاره به تصویب پیمان‌نامه حقوق کودک در نوامبر ۱۹۵۹ یادآور شد: برگزاری برنامه‌های هفته کودک فقط جنبه سرگرمی ندارد و آشنایی کودکان با حقوق خود از اهداف  مهم این برنامه‌ها است.
وی بیان کرد: سال گذشته کارگاه مهارت‌های زندگی با عنوان حال خوش زندگی برای آموزش ۱۲ مهارت‌ زندگی به نوجوانان به صورت مجازی برگزار شد.
بابادی از برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در هفته کودک، خبر داد و گفت:  اختتامیه مهرواره بومی و محلی بلوط همراه با معرفی برگزیدگان آن در هفته کودک برگزار می‌شود.
وی، اجرای لایو قصه‌گویی، کارناوال عروسکی و برنامه‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله صدا و سیما را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته کودک عنوان کرد.

سید طالب هاشمی‌خواه در کارگروه برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته کودک با اشاره به اهمیت حقوق کودکان برای کشورهای مختلف از جمله ۲۰۰ کشور عضو پیمان‌نامه حقوق کودک، خاطرنشان کرد: با همکاری خانه مطبوعات استان، رسانه‌ها به انتشار حقوق کوکان اقدام و مردم را نسبت به حقوق کودکان آگاه کنند.

وی ادامه داد: کلیپی متناسب با حقوق کودک تهیه و برای پخش از طریق شبکه شاد در اختیار آموزش و پرورش استان قرار داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =