«آوازهای سیب‌زمینی» سروده‌ی مهدی مرادی بازنشر شد

«آوازهای سیب زمینی» سروده‌ی مهدی مرادی از مجموعه «شعر نوجوان» راهی فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب دربردارنده ۲۴ قطعه شعر با عنوان‌های «آب معدنی، کجاست دوست خوبم؟، نام پرنده‌ها، آوازهای سیب‌زمینی، شاعر، من و باران، راز، نی‌زار، صدای پنجره، گردش با آب، کوه، پنجره می‌دانست، چشم من و اطلسی، تخته سنگ، میدان می‌گوید، چکه‌چکه زخم، رویای کاکتوس، سنگ و چشمه، پروانه‌ای به خانه‌ی ما آمد، یک شعر ابری، پرنده و بام، یک دقیقه پیش از این، نامه‌ای به ابرها و پاداش» است.
«آوازهای سیب‌زمینی» با تصویرگری نرگس دلاوری در ۵۲ صفحه با قیمت ۱۰هزار تومان منتشر شده و شمارگان آن تاکنون در دومین مرحله چاپ به ۱۰هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.
این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسید، تاکنون شایسته تقدیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و شایسته تقدیر نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان نیز شده است.
در شعر «گردش در آب» این کتاب می‌خوانیم: من دوست دارم مثل آب/ در باغ‌ها گردش کنم/ سرشار و شاد و نغمه‌خوان /در کرت‌ها جاری شوم/ از خوابِ گل‌ها بگذرم/ در صبحی از رنگین کمان/ من دوست دارم مثل آب/ با ریشه‌ها صحبت کنم/ یک ظهرِ تابستان داغ/ مانند باران بهار/ باقی بماند نام من/ در خاطرات سبز باغ.
علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «آوازهای سیب‌زمینی» را از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =