شهدای کودک دفاع مقدس نشانگر حقانیت و مظلومیت ایران در جنگ تحمیلی است

قنبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: شهادت افراد بی دفاع و کودکان و نوجوانان در جنگ تحمیلی باعث شد تا همگان بدانند این جنگ صرفا علیه نیروهای نظامی ایران نبود و رژیم بعث عراق و همدستان جنایتکارش این جنگ را علیه عموم ملت ایران و افراد بی دفاع صورت دادند و این سند حقانیت و مظلومیت ایران در دفاع مقدس است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مزار شهیده ۳ ساله اراکی که در بمباران هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیده بود،  به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ایام شهادت حضرت رقیه(س)، با حضور خانواده شهید، جمعی از مسئولین   آموزش و پروش، بسیج دانش آموزی و بنیاد شهید ، میراث فرهنگی و تعدادی از کودکان و نوجوانان عطرافشانی و گلباران شدواز  مادر شهید به پاس فداکاری ایشان  با اجرای برنامه های ویژه تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم قنبری مدیر کل کانون با اشاره به هم سن بودن شهیده  آرزومیرعشق اله با شهیده دشت کربلا حضرت رقیه(س)، تصریح کرد: این تقارن مبارک اهمیت برگزاری این مراسم را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: شباهت دیگر شهیده دشت کربلا با شهیده میرعشق اله در این است که همانطور که شهدای کربلا خصوصا شهدای کودک، در ماندگار شدن یاد و خاطره آن حادثه و ادامه پیدا کردن راه شهیدان کربلا موثر بود، شهدای کودک و نوجوان دفاع مقدس  هم باعث شد تا همگان بدانند این جنگ تحمیلی صرفا علیه نیروهای نظامی ایران نبود و رژیم بعث عراق و همدستان جنایتکارش این جنگ را علیه عموم ملت ایران و افراد بی دفاع صورت دادند و این سند حقانیت و مظلومیت ایران در دفاع مقدس است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اضافه کرد: برکت دیگر برگزاری چنین مراسمی، حضور کودکان و نوجوان امروز جامعه بر سر مزار این شهیده بود که باعث شد تا بدانند این انقلاب با فدا شدن جان هم سن و سالان خودشان به اینجا رسیده است و قدر آن را بدانند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدمتی بیش از ۵۰ سال، در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی در سطح مدارس فعالیت می کند. این کانون در تمامی شهرستان های استان مرکزی با ۵۰ مرکز ثابت، سیار و پستی به فعالیت مشغول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =