ثبت‌نام کارگاه‌های «حال خوش زندگی» در کانون

ثبت‌نام کارگاه‌های برخط «حال خوش زندگی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در پاییز ۱۳۹۹ آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهارت خودباوری، مهارت شاد بودن، مهارت امیدوار بودن، مهارت جرأت‌مند بودن، مهارت برقراری و تثبیت روابط مثبت، مهارت هوش هیجانی، مهارت زندگی معنوی و مهارت خوش‌بینی عنوان‌های هشت کارگاهِ‌ «حال خوش زندگی» هستند.
مجموعه کارگاه‌های برخط «حال خوش زندگی» در راستای شعار «آینده ساختنی است» با هدف تقویت توانمندی نوجوانان در مهارت‌های زندگی، بر پایه روانشناسیِ مثبت‌گرا طراحی شده است.
دوره دوم کارگاه‌های «حال خوش زندگی» از ۱۹ مهر ۱۳۹۹ برای علاقه‌مندان ۱۲ تا ۱۸ سال بر مبنای مهارت‌هایی برگزار می‌شود که سازمان بهداشت جهانی سرفصل‌های آن را برای نوجوانان طراحی و تبیین کرده است.
بر همین اساس مهدی ملک‌محمد، دنیا یارمحمدی و یوسف زمانیان مدرسان دوره‌های «حال خوش زندگی» هستند که در حوزه روان‌شناسی و فلسفه، سابقه کار با نوجوانان را دارند.
کارگاه «مهارت خودباوری» به نوجوان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد، با عوامل تأثیرگذار در خودباوری آشنا شود و با کمک فعالیت‌های متنوع، در عین واقع‌بینی، موفق شود خودباوری‌اش را افزایش دهد.
نوجوانی که در کارگاه «مهارت شاد بودن» نیز شرکت می‌کند، می‌آموزد که به جای منتظر بودن، برای خوشحال کردن خود نقشه بکشد و برای عملی کردن نقشه‌هایش دست به کار شود. همچنین می‌آموزد که وقتی خوشحال شد چطور شادی‌اش را افزایش دهد.
در کارگاه «مهارت امیدوار بودن»، نوجوانان یاد می‌گیرند که چگونه در هر شرایطی خونسردی خود را حفظ کنند و همواره به آینده امیدوار باشند. این ویژگی به آن‌ها کمک می‌کند تا در بحران‌ها و شرایط سخت امیدوار باشند و با تمرکز و دقت کافی راه موفقیت را ادامه دهند.
در دوره «مهارت جرأت‌مند بودن» نوجوانان با سبک‌های رفتاری آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند چطور برای گرفتن حق خود رفتاری مؤدبانه، پیگیرانه و قاطعانه داشته باشند و با شیوه‌های رد کردن درخواست‌های نامعقول آشنا می‌شوند.
در دوره «مهارت برقراری و تثبیت روابط مثبت» نوجوان یاد می‌گیرد چطور روابطش با دیگران را مدیریت کند و اگر دچار مشکل عدم برقراری ارتباط شد چگونه شروع کند که هم برای خودش و هم طرف مقابلش پیامدهای مثبت داشته باشد.
دوره «مهارت هوش هیجانی» به نوجوان کمک می‌کند تا با هیجان‌های خود آشنا و دوست شود و بتواند با آن‌ها به بهترین وجه کنار بیاید. همچنین یاد می‌گیرد هیجان‌های دیگران را هم تشخیص دهد و بر اساس نیازهای احساسی‌شان با آن‌ها رفتار کند.
نوجوانی که در کارگاه «مهارت زندگی معنوی» شرکت می‌کند، آموزش می‌بیند که برای آن که در سفر زندگی، مطمئن‌تر قدم بردارد به چه ابزار و ویژگی‌هایی نیاز دارد و با استفاده از فعالیت‌های مختلف، ایجاد و استفاده از این ویژگی‌ها را در عمل تمرین و آزمایش می‌کند.
همچنین در کارگاه «مهارت خوش‌بینی» نوجوان یاد می‌گیرد چطور افکارش را آشکار کند و پیام‌هایی که به آن داده می‌شود را اصلاح کند تا اسیر دام بدبینی و فاجعه‌پنداری نشود. علاوه بر این می‌آموزد مسائل را به اجزای کوچکی تبدیل کند که موقت و قابل حل هستند.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها تا روز ۱۸ مهر ۱۳۹۹ فرصت دارند به نشانی http://kpf.ir/onlinecourses مراجعه کنند.

فهرست کارگاه‌های مجازی دوره‌ی پاییز ۱۳۹۹ کانون پرورش فکری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =