کد خبر: 299802
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
بازدید 183
شورای اقامه نماز کانون استان اردبیل تشکیل جلسه داد

دومین جلسه‌ی شورای اقامه نماز اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در سال ۱۳۹۹، روز دوشنبه ۳۱ شهریور با حضور اعضا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفتر معاون اداری و ‌مالی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه که به ارایه گزارش نیمسال اول برنامه‌های انجام‌یافته در حوزه نماز اختصاص داشت، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و زعفر احدزاده، مدیرکل کانون استان، ضمن آرزوی توفیق برای همکاران، اتمام ماه محرم و شروع ماه صفر را یادآور حوادث بسیار تلخ دانست و گفت: در این ماه رشادت‌های فراوانی در طول تاریخ برای جهانیان رقم‌زده شد؛ رویدادهای مهمی ازجمله؛ شهادت مظلومانه دختر حضرت امام حسین(ع)، رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام‌رضا(ع) که شیعیان را بیش‌ازپیش داغدار کرده است.

او سپس به اهمیت اقامه نماز در اداره کل و مراکز اشاره و نماز اول وقت را از اولویت‌های برنامه‌ها برشمرد.

در ادامه، احد برادری، معاون اداری و مالی کانون استان، در زمینه اهتمام به ادای فریضه نماز، گفت: باید تلاش شود از برگزاری جلسات اداری در ساعتی که با اذان ظهر مقارن است، جلوگیری شود و به همکاران ابلاغ شود که هنگام پخش اذان ضمن تعطیلی کارهای اداری، در نماز اول وقت شرکت کنند.

همچنین در این جلسه، داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان، در خصوص برگزاری «مهرواره کوثرانه» توضیحاتی ارایه داده و یادآور شد: این برنامه در فضای مجازی و در سطح کلیه مراکز فرهنگی‌ هنری استان برگزارشده و اختتامیه آن در مهرماه خواهد بود. وی در بخشی از صحبت‌های خود بر لزوم تجهیز نمازخانه‌های مراکز تأکید کرد.

فاضل درخشان، دبیر شورای اقامه نماز کانون استان نیز، نماز را ذکر نام و یاد خدا، عنوان و در این خصوص اظهار کرد: از پیامبر اسلام(ص) نقل‌شده است که فرمودند: اوّل ما یُرفَعُ مِنْ اعمالهم الصلوات الخمس؛ «نخستین عملی که از انسان‌ها موردقبول واقع می‌‎شود نمازهای پنج‎گانه است».

وی سپس گزارشی از عملکرد این شورا در اداره کل و مراکز در نیمسال اول سال ۱۳۹۹ را تشریح کرده و ادامه داد: برنامه‌های پیشنهادی مراکز دریافت شده و در زمان‌های تعیین‌شده در حال برگزاری است.

شایان‌ذکر است، جمع‌بندی و ارائه گزارش عملکرد نیمسال اول سال ۱۳۹۹، بررسی وضعیت نمازخانه‌های مرکز توسط مربیان مسئول و همچنین ضدعفونی، نظافت، تعمیر و تجهیز نمازخانه‌ها و تقدیر از برگزیدگان «مهرواره کوثرانه» در رابطه بافرهنگ عبادت در مهرماه سال ۱۳۹۹، از مصوبات جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =