کد خبر: 299827
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
بازدید 131
شهرآباد درگرو تربیت شهروندان آگاه است

مدیرکل کانون استان گیلان گفت: شهرآباد در گروه آشناسازی هرچه‌بیش‌تر جامعه با حقوق کودک و تربیت آینده‌سازانی آگاه ‌است.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در دیدار با جمعی از مسوولان شهرداری شهر رشت است.

مدیرکل کانون استان گیلان طی این نشست که درآستانه هفته ملی کودک و به‌منظور افزایش‌هم‌گرایی‌ها درجهت ‌خدمات‌رسانی فرهنگی به‌کودکان و تلاش برای معرفی رشت، به‌عنوان شهر دوست‌دار کودک‌ صورت‌گرفت، از اهمیت عدالت فرهنگی نیز سخن‌گفت و این مهم را نیازمند پرهیز از عملکر جزیره‌ای و دغدغه‌مندی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان عنوان‌کرد.

ضیائی هم‌چنین، برنامه‌محوری و ضرورت مدیریت پایدار را لازمه‌ی نیل به این هدف دانست و با بیان‌این‌که  جلب‌نظر افکارعمومی نسبت‌به حقوق کودک و نوجوان و حرکت با محوریت قرارگاه فرهنگی می‌تواند زمینه‌های رشد و بالندگی هرچه بیش‌تر جامعه را فراهم‌می‌کند، خاطرنشان‌کرد: تکلیف‌دانستن این حرکت‌ها و تلاش برای عضویابی و کیفیت‌بخشی به‌فعالیت‌ها، نقشی اساسی در این مسیردارد.

اسفندیارضیائی دراین میان به نقش کانون در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و استمرار این فعالیت‌ها در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا اشاره و ضمن خاطرنشان‌کردن حضور فعال این مجموعه‌ی فرهنگی در فضای مجازی و برگزاری کارگاه‌های برخط گفت: رسالت‌کانون خدمات‌رسانی و افزایش گستره‌ی فعالیت‌های فرهنگی به کودکان ونوجوانان است.

برنامه‌های روزجهانی و هفته‌ی ملی کودک و هم‌زمانی این روزها با اربعین حسینی، ازدیگرمحورهای سخنان اسفندیارضیائی به‌شمارمی‌رفت و وی با اشاره به این موضوع که جایگاه کودکان کربلا در انتقال فرهنگ عاشورایی کم‌ از بزرگ‌ترها نیست، گفت: لازم است نقش کودکان و نوجوانان حماسه‌کربلا را ترسیم‌کرده و به‌بهترین شکل در معرض دید مخاطبان قراردهیم.

وی پایان سخنان خود را به اهمیت معرفی شهر رشت، به‌عنوان دوازدهمین شهر دوست‌دارکودک کشور  اختصاص‌داد و از حمایت همه‌جانبه کانون برای نیل به این هدف خبرداد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز با ابراز خرسندی از نشست با مدیرکل و همکاران کانون، از برنامه‌های شهرداری برای معرفی رشت به‌عنوان شهر دوست‌دار کودک صحبت‌کرد واز برنامه‌های دست‌اندرکاران آن برای بهره‌گیری از توان‌مندی دستگاه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری سخن‌گفت.

بابک رمضانی در ادامه، اهمیت معرفی شهر رشت به‌عنوان دوازدهمین شهر دوست‌دار کودک کشور را یادآورشد و با بیان این‌که این امر می‌تواند به ارتقای همه‌جانبه جایگاه استان و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به نسل کودک و نوجوان کمک‌کند، افزود: این مهم نیازمند استفاده از ظرفیت‌های استانی و پیش‌برد برنامه‌ها در سایه‌هم‌دلی است.

گفتنی است، طی این نشست که صبح امروز در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در  گیلان رشت صورت‌گرفت، محمدرضامحمدی، رئیس سازمان فرهنگی‌اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و جمعی  از مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و شهرداری رشت حضورداشتند و به ارایه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌خود در ارتباط با افزایش همکاری و هم‌گرایی‌ها پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =