برگزیدگان فراخوان قصه‌های عاشورایی«درسوگ نینوا» شناخته‌شدند

برگزیدگان فراخوان قصه‌های عاشورایی «درسوگ نینوا»، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان معرفی‌شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، با انتشار این فراخوان در شهریور ماه ۱۳۹۹،  بیش از ۶۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره در کانون گیلان ارسال‌شد و هیئت‌داوران متشکل از: صغری قامتی‌مقدم،  الهام‌کمال‌پور و هنگامه ناصحی ۱۵ قصه‌گوی ‌برگزیده این فراخوان را معرفی‌کردند.

برهمین اساس، دینا شیری‌زاده با قصه‌ محرم از کرج، آنیتا کهنسال با قصه «شام غریبان» از لنگرود، زهرایادگاری با قصه‌»حضرت‌رقیه(س)»، روشان‌گیلان‌نژاد با قصه‌ی «دخترآسمانی» و زهرایوسفی با قصه«زهیر» و آنیتاخورسندفر با قصه« دوبرادر»  از شهرستان بندرانزلی، به‌عنوان قصه‌گویان برگزیده بخش کودک و نوجوان، معرفی‌شدند.

هیئت‌داوران هم‌چنین، مهساشعبان‌زاده با قصه«بین دوراهی» از رودبار، عسل‌شیرین‌پور و پریناز غفارنژاد و آرین نعمتیان به‌ترتیب با قصه‌های«ظهرعاشورا» و «علی‌اصغر تشنه‌است» و«عموجان‌عباس» از شهرستان رشت و هم‌چنین، تانیا اسماعیل‌نژاد با قصه‌»شام‌غریبان» از شاندرمن و سمیه‌عاشوری با قصه «عاشورا» از ماسال را نیز شایسته به‌عنوان برگزیده بخش کودک و نوجوان اعلام‌کرد.

گروه داوری هم‌چنین با نگاهی به محتوا و ارایه‌ی هنرمندانه قصه، طاهره‌روشن با قصه«علی‌اصغر(ع»، ناهیده‌حیدر زاده با اثر «مهمان شب»  از رضوانشهر و عباس عسگرزاده با قصه‌« به وقت نماز» از بخش اسالم را به‌عنوان برگزیدگان بخش بزرگ‌سال معرفی‌کرد.

گفتنی است، این فراخوان با همکاری و همراهی ستاد اقامه‌نماز استان گیلان منتشرشد و نهادینه‌سازی فرهنگ‌عاشورایی و انتقال آموزه‌های حسینی به‌مخاطبان، تبیین جایگاه اهل‌بیت و یاران امام‌حسین (ع) در حماسه‌ی کربلا و هم‌چنین نمایاندن جایگاه نماز در میان حماسه‌سازان قیام‌عاشورا، از اهداف انتشار این فراخوان به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =