کد خبر: 299865
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
بازدید 1250
دفاع از وطن همواره هدف رزمندگان و سربازان این مرز و بوم است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: هدف اصلی جوانان امروز نیز مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، دفاع و حفظ خاک وطن بوده و اَمثال شهید مهدی ملکی، نمونه جوانان دیروز جبهه و جنگ هستند که در دفاع از مرزها تا پای جان، پیش می‌روند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان؛ علیرضا نوری در آخرین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برای بازدید و بررسی برخی موارد در مرکز کانون در شهرستان ماهنشان حضور یافت و در ادامه به پاس قدردانی از رشادت و ازخودگذشتگی شهیدان با خانواده شهید مهدی ملکی در این شهرستان، دیدار کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: امنیت امروز کشور، مرهون رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین ازخودگذشتگی جوانان برومند میهن اسلامی است که از مرزهای این کشور، دفاع می‌کنند.

نوری خاطرنشان کرد: اگر رشادت و فداکاری شهیدان نبود، امروز هیچکدام از ما در آسایش و آرامش خاطر به سر نمی‌بردیم.

وی با اشاره به اینکه شهید مهدی ملکی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود، گفت: افرادی که از دوران نوجوانی و جوانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، حضور پیدا می‌کنند بیشتر با فداکاری همنوعان خود آشنا شده و ادامه‌دهنده حقیقی راه آن‌ها می‌شوند که شهید ملکی، نمونه‌ای از این جوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: همین جوانان بودند که مدرسه، دانشگاه، منزل و خانواده را در دوران دفاع مقدس، ترک کرده و لبیک‌گوی فرمان امام خمینی(ره) در مقاومت برای غلبه بر دشمن بعثی بودند.

وی تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم امروز نیز گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و دفاع از وطن را وظیفه شرعی و اجتماعی خود می‌دانند.

گفتنی است شهید مهدی ملکی، سرباز مرزبانی هنگ مرزی سردشت بود که مردادماه امسال در درگیری با قاچاقچیان مرزی توسط تروریست‌ها به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهرستان ماهنشان آرامید.

این شهید در دوران نوجوانی طی سال‌های 87 تا 92 از اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ماهنشان بود که در زمینه کتابخوانی، سفالگری و نقاشی تحت نظر مربیان مرکز فعالیت داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با تقدیم لوح سپاس به خنواده شهید ملکی از فداکاری این شهید بزرگوار، تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =