هر چه زمان می‌گذرد، حماسه‌ی امام حسین(ع) رنگ تازه‌تری می‌گیرد

سعیدرضا کامرانی در شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس گفت: روزها از پی روزها و سال‌ها از پی سال‌ها می‌گذرد اما فرهنگ عاشورا و قیام کربلا همواره جلوه‌ای روشن‌تر و طراوتی روح بخش‌تر می‌یابد و هر چه زمین و زمان می‌گذرد، حماسه‌ی حسین(ع) و یارانش تازه‌تر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، سرپرست اداره کل کانون فارس با طرح این پرسش‌ها که چرا این حادثه‌ی خون‌رنگ پدید آمد و چگونه شد که لاله‌های بوستان رسالت پرپر شدند گفت: کربلا ماندگار است چون حق پایدار است. محرم، عاشورا و اربعین همیشه زنده است چون خون و حماسه در رگ‌های غیرت‌مندان الهی همواره جوشان است.

به گفته‌ی کامرانی، در دیدگاه امام حسین و یارانش، شهادت جلوه‌ای از حیات جاوید است. هر چند زندگی آنان به ظاهر تمام می‌شود اما زندگی و جاودانگیشان در طول زمین و زمان ساری و جاری است. این است رمز و راز جاودانگی حسین علیه‌السلام و این است دلیل ماندگاری عاشورا.

سرپرست کانون فارس در ادامه گفت: این که در میان تمامی روزهای قدسی، عاشورا، نقطه‌ی عطف قرار گرفته است، شاید به این دلیل باشد که عاشورا، نمایشی عظیم بوده از تمامی انسانیت، غیرت و مردانگی. هر چند لحظه لحظه‌ی زندگی سیدالشهدا، نمایشی عظیم بوده است لیکن ماندگار شدن در همه زمان‌ها و همه جغرافیای عالم، در یک ماه و یک دهه و یک روز را تنها مردی به صلابت حسین و یارانش می‌توانند در یک واقعه و فرهنگ برای همیشه ماندگار کنند و کسی که بتواند این همه را در یک روز و در قالب هنرمندانه‌ترین و ظریف‌ترین حرکات و اعمال بنمایاند، تنها امام حسین است.

شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با عنوان »قرار بر مدارـ حربن یزید ریاحی، زهیربن قین« روز پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ با حضور اعضای کودک و نوجوان، مربیان مراکز فرهنگی هنری (تمام‌وقت و پاره‌وقت) و کارکنان دفتر استان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس به صورت مجازی برگزار شد و محمدرضا سنگری، عاشوراپژوه، به‌عنوان میهمان و سخنران برنامه در آن حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =