کد خبر: 299953
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
بازدید 266
بررسی چرایی و هدف عکاسی در انجمن عکاسان نوجوان کانون سمنان

سومین جلسه‌ی مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری استان سمنان با موضوع «چرا عکاسی می‌کنیم؟» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سومین جلسه‌ی مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان پیش از ظهر سه‌شنبه هشتم مهرماه ۱۳۹۹ با دعوت از علی خوش‌جام کارشناس عکاسی کانون استان تهران در پیام‌رسان واتساپ برگزار شد و مربیان و اعضای این انجمن ضمن ارائه نظرها و پیشنهادهای خود با چرایی و هدف عکاسی، آشنا شدند.

خوش‌جام در ابتدای سخنانش با طرح این سؤال که «چرا عکاسی می‌کنیم؟» از اعضا و مربیان خواست تا نظر و هدف خود را از انتخاب سوژه و هنر عکاسی بیان کنند.

وی با بیان این‌که عکاس با نگاه متفاوت خود به صحنه و موضوع پوچ و بی‌اساس، معنای تازه‌ای می‌بخشد به گفت‌وگوی «اریک کیم» عکاس و مدرس عکاسی با هنرجویان خود در این مورد اشاره و اظهار کرد: نگاه‌های ساده و به ظاهر در دسترس به دنیا و هنر در واقع منظور و هدف اصلی عکاس از یک سوژه است.

میهمان انجمن عکاسان نوجوان کانون سمنان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: عکاسی در اصل یک زبان بیانی بسیار قوی است که شاید نتوان با نوشتن آن را توصیف و تبیین کرد و همین زبان‌بودن تصویر یا عکس به عکاس کمک می‌کند تا ضمن برقراری ارتباط با دنیای اطراف، نظرات، احساسات و افکار خود را نمایش دهد و در واقع پل ارتباطی بین عکاس به‌عنوان یک شحص هنرمند و انسان‌های اطرافش است تا با زبان عکس، ایده‌ها و داستان‌های خود را روایت و لحظه‌هایی را که دوست دارد با زبان تصویر ماندگار کند.

«چراها» در عکاسی، چراغ راه هستند

 خوش‌جام در ادامه با ارائه تصاویر و اشاره به ۱۴ دلیل و انگیزه عکاسی از نگاه اریک کیم، افزود: مجموعه‌ی چراها و سؤال‌هایی مانند «هدف عکاس از انتخاب سوژه و گرفتن عکس چیست؟»، «تا کجا ادامه می‌دهد؟»، «چه سبکی از عکاسی را دوست دارد» و «چه نقشه‌ی راهی برای خود تعریف کرده است؟»، چراغ راه عکاس در این مسیر هستند.

وی در پایان با بیان این‌که عکس‌ها آینه‌ی روح عکاس هستند، تصریح کرد: هرکس بنا به وجود خود به هدفش در عکاسی و پاسخ پرسش ایجاد شده در ذهنش می‌رسد و وظیفه‌ی مربی، ایجاد این چراها و سؤال‌ها در مخاطب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =