پیوند شمال و جنوب ایران در هفته فرهنگی

مدیران کل کانون دو استان بوشهر و مازندران نشستی حول محور همکاری‌ها و مبادلات فرهنگی بین دو استان شمالی و جنوبی ایران در حوزه کودک و نوجوان داشته و بر برگزاری "هفته فرهنگی" تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، سمیه رسولی مدیرکل کانون بوشهر و محمد علی یزدان شناس مدیرکل کانون مازندران در روز سه شنبه ۸ مهر ماه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با گفتگو حول محور همکاری ها و مبادلات فرهنگی بین دو استان شمالی و جنوبی ایران در حوزه کودک و نوجوان همراه بود بر برگزاری "هفته فرهنگی" تاکید گردید.

هفته فرهنگی با محتوای معرفی سرزمین ؛ تبادل قصه ها و افسانه ها ؛ معرفی شخصیت های تاثیر گذار و تاریخی ؛ معرفی و آموزش صنایع دستی؛ برگزاری اردوهای مجازی ؛ نشست های ادبی مشترک و... برگزار خواهد شد که با توجه به بعد مسافت بین دو استان و همچنین شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری های اجتماعی  از ظرفیت فضای مجازی برای تحقق این امر استفاده خواهد شد.

در این نشست هر دو مدیر کل اظهار داشتند : "هفته فرهنگی فرصتی است برای معرفی بیشتر و بهتر دو استان به کودکان و نوجوانانی که در این استان ها زیست میکنند و میتواند زمینه ساز تبادل ذخیره ها و داشته های فرهنگی هنری و ادبی شمال و جنوب ایران باشد ."

ایشان همچنین گفتند: "این اتفاق فرهنگی میتواند بستری برای توسعه و گسترش مناسبات و همکاری های فرهنگی و دوستانه بین دو استان ایجاد کند."

 شایان ذکر است تاریخ دقیق برگزاری این هفته فرهنگی به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =