نمایش خلاق نوجوانان  ابزاری برای تمرین زندگی

نوزدهمین جلسه انجمن هنرهای نمایشی کانون استان با موضوع نوجوان و نمایش خلاق به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، همزمان با دهمین روز از مهر ماه 1399انجمن هنرهای نمایشی کانون استان با حضور «فرزاد زیدی نژاد» کارشناس هنری و نماینده انجمن هنر های نمایشی کانون استان لرستان با موضوع نوجوان و نمایش خلاق تشکیل جلسه داد.

زیدی  نژاد در این نشست که به صورت مجازی برگزارشد به بیان  تعریف و تفاوت‌های نمایش خلاق و تئاتر رسمی پرداخت گفت: در نمایش خلاقی که در کانون برای اعضا کار می کنیم مربی حضور دارد و نقش هدایت‌گری را  در کنار اعضا ایفا می‌کند، با گروه نمایشی همکاری دارد و سعی می کند کار را با بکار گیری نظرات و پیشنهادات اعضا پیش ببرد.

وی بازی‌های کودکانه را مرتبط با نمایش خلاق دانست و ادامه داد: بازی برای کودکان یک نیاز و امر حیاتی است، دنیای کودکان سرشار از باید ها و نبایدهای بزرگترها است که شاید برای کودکان آزار دهنده است و بازیهای کودکانه جایی است برای فرار از این باید ها و نباید های ناخوشایند.

نماینده انجمن نمایش کانون لرستان افزود:بچه ها بازی را دنیایی همراه با واقعیت  می دانند که می توانند با استفاده از آن راحت حرف بزنند و آنچه را مطلوب می دانند انجام دهند، بدون دخالت بزرگترها تقسیم بندی وظایف داشته باشند و نقش های مختلفی را ایفا می کنند.

وی در ادامه به با اشاره به  مبحث خلاقیت انسان‌ها به ویژه کودکان سرشار از خلاقیت  همراه با ذهن پاک دانست و گفت:  بچه‌ها برای بروز این خلاقیت‌ها نیازمند ایجاد موقعیت هستند تا بتوانند تصورات خود را با آن بازی کنند و از آنجایی که ذهن پاکی دارند  آماده کسب تجربه هستند به صورتی که  می توانیم از بازی‌های کودکانه و نمایش خلاق  به عنوان ابزاری برای تمرین زندگی استفاده کنیم.

مدرس این نشست با ذکر مثال‌هایی از بازی‌های رایج کودکانه ادامه داد: در بازی کودکان خلاقیت باعث می شود آنچه را قبلا در موقعیت‌های جذاب مختلف تجربه و مشاهده کرده اند به نمایش خلاق و بازی‌های نمایشی تبدیل کنند.

این کارشناس هنری در بخش پایانی صحبت‌های خود توضیحاتی در خصوص موضوعات مناسب برای نمایش خلاق و کاربردهای این هنر ارایه داد و گفت : نمایش خلاق با هدف بالابردن مهارت جمله سازی، برقراری ارتباط با یکدیگر، افزایش اعتماد به نفس، ایجاد حس مشارکت در فعالیت‌های گروهی و تمرین زندگی برای کودکان ونوجوانان اجرا می شود.

گفتنی است انجمن هنر های نمایشی کانون استان به جهت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی جلسات خود را با هدایت راضیه حسینی نماینده‌ی انجمن در خراسان جنوبی وبا حضور فعالان و کارشناسان کشوری در فضای مجازی برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =