برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون خراسان جنوبی تشریح شد

در آستانه شروع هفته ملی کودک، نشست فصلی مربیان مسئول مراکز کانون استان با هدف تبیین دستورالعمل اجرای کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی مرکز مجازی کانون و همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه فصل پاییز و تشریح برنامه های هفته ملی کودک در استان به صورت مجازی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این نشست که همزمان با ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ و در آستانه فرارسیدن هفته ملی کودک برگزار شد، در جمع کارشناسان اداره کل استان و مربیان مسئول مراکز ثابت، سیار و پستی استان به تبیین دستورالعمل اجرای کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی مرکز مجازی کانون و همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه فصل پاییز و تشریح برنامه های هفته ملی کودک در استان پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا در شرایط خاصی قرار داریم گفت: لازم است با درک مشترک از شرایط عکس العمل مناسب نشان دهیم و با پذیرش این شرایط جدید و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی برای مخاطبان کانون و ارایه ی برنامه های خلاق بیش از همیشه تلاش کنیم.

مدیر کل کانون استان از راه اندازی مرکز مجازی کانون  به عنوان فرصتی مناسب برای  استفاده ایمن از فضای مجازی برای کودکان ونوجوانان در شرایط فعلی یاد کرد و در ادامه به تشریح دستورالعمل اجرای کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی مرکز مجازی کانون و همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه فصل پاییز پرداخت.

حمیدی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های با وضعیت قرمز ناشی از شیوع کرونا کارگاه‌ها صرفا به صورت مجازی برگزار خواهد شد گفت: در مراکز شهرستان‌هایی که در شرایط مطلوبی قرار دارند در کنار اجرای برنامه ها به صورت مجازی، با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پذیرای حضور کودکان ونوجوانان در مراکز کانون خواهیم بود.

وی در ادامه همزمانی برنامه های هفته ملی کودک با ایام اربعین حسینی را فرصت خوبی جهت تبیین واقعه عاشورا دانست و گفت: در این ایام به منظور حفظ پاسداشت حرمت روزهای سوگواری، برنامه های کانون در این رویداد ملی رنگ و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته و تمامی برنامه ها با هماهنگی سازمانهای فعال در حوزه کودک و نوجوان با این محوریت انجام خواهد شد.

وی از پخش فیلم‌ها و نمایش ها و انمیشن های کانون در سایت‌ها و پورتال های اینترنتی کانون ، نمایش آثار هنری برگزیده کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون، راه اندازی سایت فروش اینترنتی محصولات کانون  همزمان با اولین روز هفته ملی کودک را از برنامه های این هفته یاد کرد و گفت: در استان نیز با برنامه ریزی های انجام شده انتشار بیانیه‌ی استانی هفته ملی کودک، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی آثار هنری، نصب بنر نقاشی هایی با موضوعات عاشورایی در سطح شهر های استان، دیدار با مسئولین استانی و خانواده های شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح دو آسمان نمای دیجیتال در شهرهای بیرجند و طبس و دومین مرکز سیار روستایی کانون در شهرستان بیرجند و برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در سطح مراکز کانون بخشی از از برنامه های پیش بینی دراستان خواهد بود.

گقتنی است هفته ملی کودک همزمان با روز شنبه ۱۲ مهرماه آغاز و تا پایان هفته با شعار «آینده را باید ساخت» به مرحله‌ی اجرا در خواهد آمد.

بر اساس این گزارش در بخش پایانی این وبینار کارشناسان حوزه های فرهنگی، هنری ، ادبی و آموزش و پژوهش، ، واحد های سیار و پستی و همچنین کارشناسان حراست، روابط عمومی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و امور مالی نیز به بیان نظرات و برنامه های حوزه کاری خود پرداختند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =