کد خبر: 299974
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
بازدید 148
چشم به لب‌ها و چشم‌های ستایش‌گر نداشته باشید

محمدرضا سنگری، نویسنده و عاشورا پژوه، در شانزدهمین سوگواره‌ی عاشورایی کانون فارس گفت: چشم به لب‌ها و چشم‌های ستایش‌گر نداشته باشد. به دنبال تحسین و آفرین‌بودن اولین دام‌چاله و پرتگاه پیش‌روی انسان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، محمد رضا سنگری بااشاره به دلایلی که باعث می شود افراد به مدار برگردند و به یاری امام حسین علیه‌السلام بشتابند گفت: عواملی هستند که انسان را از حرکت در راه درست باز می‌دارند از جمله تبجیل. او تبجیل را از خود راضی بودن و ساختن شخصیت کاذب دانست و خطاب به اعضا و مربیان مخاطب سوگواره گفت: هیچ‌گاه نخواهید که شما را بستایند. چشم به لب‌ها و چشم‌های ستایش‌گر نداشته باشد. به دنبال تحسین و آفرین‌بودن اولین دام چاله و پرتگاه پیش‌روی انسان است. واقعیت خود را درک کنیم و شخصیت کاذب که یک دروغ است را برای خود نسازیم.

مطل به معنای تأخیر در لحظه‌ی مواجه شدن با خوبی و زیبایی از دیگر عوامل بازدارنده انسان در رسیدن به‌خوبی‌هاست که سنگری به آن اشاره کرد.  

به گفته‌ی این عاشوراپژوه از دیگر مواردی که باعث دوری انسان از خوبی و راه درست می شود آمال است. سنگری  کم کردن حجم آرزوها و آمال‌ها را راهی برای رسیدن به خوبی دانست. او به سخنی از امام علی علیه‌السلام اشاره کرد که می فرماید: تکیه‌گاه انسان عاقل، عملش و تگیه‌گاه انسان جاهل، آرزوهایش است.

نویسنده کتاب «آینه داران آفتاب»، آشتی کردن با واقعیت، در مواجهه با خوبی‌ها قرار گرفتن، پیشتازی در کارهای نیک و در پی تحسین‌های دروغین نبودن را از جمله عواملی دانست که می‌تواند انسان را بر مدار خوبی‌ها نگه دارد.

در پایان این سوگواره محمدرضا سنگری، موضوع سوگواره سال آینده را نیز اعلام کرد. بر این اساس «حسرت‌زدگان» یعنی کسانی که امام را به هر دلیلی یاری نکردند و بعد دچار اندوه و حسرت شدند موضوع سوگواره هفدهم کانون فارس است.

شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با عنوان »قرار بر مدارـ حربن یزید ریاحی، زهیربن قین« روز پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ با حضور اعضای کودک و نوجوان، مربیان مراکز فرهنگی هنری (تمام‌وقت و پاره‌وقت) و کارکنان دفتر استان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس به صورت مجازی برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =