امسال هفته ملی کودک در کردستان به صورت مجازی برگزار می‌شود

برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، به گفته‌ی سهیلا شیخی مدیر کل کانون استان کردستان، این برنامه‌ها امسال با توجه به هم‌زمانی با اربعین حسینی رنگ ‌و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است و در عین حال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور تمامی برنامه به صورت مجازی اجرا و ارایه می شود.
سهیلا شیخی با بیان این‌که هفته ملی کودک و ۱۶ مهر به‌عنوان روز جهانی کودک سال‌هاست در ایران از سوی دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون مورد توجه قرار گرفته است، این رویداد را فرصتی برای تاکید بر این مهم دانست که  کودکان و خواسته‌های‌شان بسیار با اهمیت است و آن‌ها تصویر روشنی از آینده جهان‌اند و نادیده گرفتن کودکان یعنی نادیده انگاشتن آینده کشور.

شیخی همچنین گفت: معرفی کتاب، کارگاه کاردستی، روخوانی کتاب وقصه گویی بامحوریت قصه های عاشورایی، کارگاه نقاشی با عنوان ما می توانیم، کارگاه خوشنویسی با محوریت جملات عاشورایی، کارگاه بازی و سرگرمی با محوریت بازیهای رومیزی، مسابقه ادبی خاطرات عاشورایی به مناسبت هفته ملی کودک از تاریخ 12 لغایت 17 مهرماه در مراکز کانون استان کردستان برگزار می گردد.

شیخی در ادامه مصاحبه رادیویی با اعضا برگزیده جشنواره ها، برنامه با همکاری محیط زیست با عنوان" من زمین را دوست دارم"، اوریگامی ، نقاشی با عنوان" من ماسک می زنم"، معرفی یک روزکربلا، فراخوان مسابقه نقاشی در فضای مجازی با موضوع نقاشی رویاهای من، معرفی بازیهای بومی محلی از طریق فضای مجازی، تهیه کلیپ هر کودک یک آرزو با  مشارکت اعضای مرکز، خوشنویسی با جمله های عاشورایی، معرفی کانون در برنامه های رادیویی و دیگر شهرستان های استان ، برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان " شادی های کودکانه "، برگزاری لایو قصه گویی به صورت روزانه در پیج قصه گویی کانون استان کردستان، برگزاری مسابقه داستان نویسی اعضا برای کلیه مقاطع سنی با موضوع آزاد ، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان " کودکان کار " ،  برگزاری کارگاههای " روخوانی کتاب ، کارگاه کاردستی و.... ، فراخوان مسابقه نقاشی برپایی نمایشگاه نقاشی به صورت مجازی، فراخوان مهرواره داستان نویسی بر اساس اصول پیمان نامه حقوق کودک با عنوان "دنیای ما زیباست"، برگزاری مسابقه ویژه هفته ملی کودک با عنوان " بچه های اربعین "  با محوریت پرسش و پاسخ عاشورایی، معرفی کتاب چهل روز عاشقانه ، دانستنیهای عاشورا ، قصه گویی " قصه ی های عاشورایی " از روایات عاشورا تا اربعین را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک در استان کردستان عنوان کرد.

وی همچنین از اکران تاتر گرگ نامه خبر داد و گفت: اعضا می توانند روز 15 مهرماه فیلم تئاتر "گرگنامه "به نویسندگی و کارگردانی سیدیاسر هاشم زاده را در سایت  Www.th.kpf.ir به صورت رایگان اکران می شود ببینند.

مدیر کل کانون استان کردستان همچنین در سخنانی افزود: همکاری با برنامه کودک و نوجوان صدای مرکز کردستان نیز از دیگر برنامه های این هفته کانون می باشند که مربیان به اجرای قصه گویی، شعرخوانی، سفالگری، نقاشی، شاهنامه خوانی، کاردستی، معرفی کتاب می پردازند.

شیخی در ادامه خاطر نشان ساخت:  سایت فروش اینترنتی محصولات و کتاب‌های کانون با ارائه ۲۵ درصد تخفیف برای کتاب در این هفته راه اندازی می شود که کودکان و نوجوانان استان می توانند به مراجعه به سایت کانون نسبت به خرید کتاب و محصولات فرهنگی خرید کنند.

هم زمان در کانون کردستان کارگاههای برخط فصل پاییز نیز اعلام ثبت نام کرده اند و بچه ها می توانند با مراجعه به سایت kpf.irدر کارگاههای فصلی مورد علاقه ی خود ثبت نام کنند.

مدیر کل کانون استان کردستان از برپایی نمایشگاه شهری از آثار نقاشی و عکاسی اعضا کودک و نوجوان برگزیده مسابقات ملی و بین المللی مراکز کانون استان کردستان در هفته ملی کودک خبر داد و گفت: این آثار در طول هفته ملی کودک در سطح شهر سنندج به در قالب نمایشگاه شهری در معرض دید عموم قرار می گیرد همچنین انتشار این آثاردر شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.

مدیر کل کانون استان کردستان یادآور شد که سایت‌ها و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی نیز در این روزها با هشتگ #بچه‌های_اربعین تلاش می‌کنند مطالب جالب، جذاب و مورد نیاز بچه‌ها را تولید و تامین خواهند کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =