کد خبر: 299995
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
بازدید 195
آغاز هفته ملی کودک در لرستان

اولین روز از هفته ملی کودک با اجرای برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان وانجمن علوم ونجوم آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: امروز 12 مهرماه 1399 همزمان با اولین روز از هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» برنامه های مختلفی از سوی مراکز فرهنگی هنری سراسر لرستان و انجمن علوم ونجوم برگزارشد.
درهفته ملی کودک امسال به پاس حرمت روزهای سوگواری مذهبی و پرهیز از برگزاری برنامه‌های حضوری و توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برنامه های مراکز برگزار شد.
براساس این گزارش: ویژه برنامه های انجمن های استان لرستان، با محوریت فعالیت های انجمن ها، با استفاده از شیوه های خلاقانه و متناسب با فضای مجازی در هفت روز اجرا می شود و در اولین روز از هفته ملی کودک به انجمن نجوم لرستان اختصاص یافت و هفت کلیپ از هفت سیاره منظومه شمسی منتشر و درادامه نشست تخصصی با حضور راضیه گلمرادی برگزارشد.
نشست تخصصی نجوم با ارائه مطالبی پیرامون جهان هستی و سیارات مختلف،  ارزش و اهمیت این بخش از نظام خلقت و معرفی آیه هایی از قرآن مجید مانند: آیات 75 تا77 سوره واقعه آمده است(و سوگند به جایگاه هر ستاره در آسمان که قرآن کتابی بس پربار است پس هنگامی که به این موضوع پی بردید، خواهید دانست که سوگندی بس عظیم است) ادامه یافت.
این ویژه برنامه علمی با ایجاداهدافی همچون تقویت نگرش ها و باورهای دینی با توجه به جایگاه ویژه علم نجوم در تاریخ تمدن اسلامی، افزایش سطح سواد علمی، آشنایی بیشتر با کاربردهای علوم فیزیکی، علوم زیستی و ریاضی، افزایش اعتماد به نفس و حس خودباوری با مطالعه و مشاهده فعالیت های دانشمندان ایرانی اسلامی و درک سامانه ها، چرخه ها و مقیاس ها و... اجراشد.
همچنین دراین نشست پس از بررسی مسایل اخترشناسی به پرسش و پاسخ های نجومی پیرامون منظومه شمسی پرداخته شد.
گفتنی است: در این روز مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی و پستی سراسر استان برنامه های مختلفی را به صورت مجاز ی برگزار کردندکه می توان به برپایی نمایشگاهی از دستاورد های اعضای مراکز، نمایشگاه کتاب، معرفی شخصیت، معرفی ایام  کتاب ها، قصه گویی، معرفی و نقدکتاب، معرفی سیارات منظومه شمسی، معرفی شاعران ونویسندگان کودک و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =