کد خبر: 300010
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
پیام استاندار خوزستان به مناسبت هفته ملی کودک

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک پیامی صادر کرد.

پیام استاندار خوزستان به مناسبت هفته ملی کودک

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک پیامی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

در پرتو تعالیم دین مبین اسلام و فرهنگ ناب ایران پرورش و رشد و تعالی کودکان از حساسیت ویژه ای برخوردار است . ادبیات دینی ما مثالهای فراوانی از این مضمون دارد و نگاهی گذرا به سیره ی بزرگان دین و مکتب ما برا این حرف انگشت تایید می فشارد.
اسلام برای رشد و بالندگی همه اقشار و آحاد مردم برنامه و روش های آزمون پس داده و بی نقصی دارد و در این میان برنامه تربیتی و پرورشی کودکان را نیز از نظر دور نداشته و بر آن تاکید داشته است ‌ و با تورق و تفحصی ساده در منابع معتبر دینی و احادیث میتوان به این مهم  دست یافت.

کودکان پای بست ها و بنیادهای جوامع بشری اند و تقویت و پرورش آنها تاثیر شایانی در موفقیت جامعه و عدم توجه به این قشر لطیف و حساس مسبب تزلزل و تباهی های جبران ناپذیر است .
 مدیران و مسوولان و سرآمدان اجتماع و ادیان ، خود روزی کودک بوده اند و این برهه ی حساس را سپری کرده اند و 
ای بسا تلاش و همت در این مقطع از زیستن بشر ارزشمند تر از توجه به نیازهای او در سنین بالاتر باشد زیرا شخصیت کودک و آنچه خواهد شد در همین مرحله ی گرامی ست و لوح سپید وجودش آمادگی لازم را برای پرورش یافتن و به اوج رسیدن را دارد.

گرامیداشت هفته ملی کودک در ایامی که کرونا کودکان عزیز را خانه نشین کرده  فرصت مغتنمی  است تا از طریق برنامه های آموزشی فضای مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به یادگیری ابعاد متنوع هنر و فرهنگ بپردازند.
امیدوارم با عبور از این اپیدمی شاهد حضور و همراهی کودکانِ دوست داشتنی در برنامه های فرهنگی باشیم.

غلامرضا شریعتی 
استاندار خوزستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =